ضارب «سلمان رشدی» اعلام بی‌گناهی کرد

کد خبر: 1168110

ضارب نویسنده مرتد کتاب موهون «آیات شیطانی» نسبت به اتهامات وارده مبنی بر تلاش برای قتل درجه ۲ و ضرب و جرح، اعلام بی‌گناهی کرد.

ضارب «سلمان رشدی» اعلام بی‌گناهی کرد

به گزارش رویترز، «هادی مَطر» که گفته می‌شود روز جمعه در جریان مراسمی، به «سلمان رشدی» نویسنده کتاب موهون «آیات شیطانی» حمله کرده بود، اعلام بی‌گناهی کرد.

«ناتانیل بارون» وکیل تسخیری مطرِ ۲۴ ساله در گفت‌وگو با رویترز این خبر را تأیید کرد و گفت: به نوعی در مراحل ابتدایی هستیم و کاملاً صادقانه بگویم، در چنین پرونده‌هایی به نظرم موضوع حائز اهمیت این است که به یاد داشته باشیم نباید پیش‌داوری کرد بلکه باید همه جوانب را در نظر گرفت. صرفاً نباید تصور کنیم که یک اتفاق به دلیلی که در ذهنمان وجود دارد، رخ داده است.

به گفته بارون، دادرسی بدوی این پرونده روز جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد.

هادی مطر، زاده کالیفرنیا بوده و به‌تازگی به نیوجرسی نقل مکان کرده و نیروهای پلیس روز جمعه او را به اتهام حمله به سلمان رشدی بازداشت کردند. بر اساس گزارش تایمز، دادستانی کالیفرنیا در کیفرخواست مطر مدعی شده که او ۱۰ ضربه چاقو به رشدی وارد کرده است.

رشدی که در کتاب موهون خود به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) هتاکی کرده است، پس از این حمله به بیمارستان منتقل شد و گفته می‌شود به دلیل شدت جراحات بینایی یک چشم خود را از دست داده و در شرایط وخیمی به سر می‌برد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این حمله و بدون اشاره به اهانت‌های سلمان رشدی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) و خشم مسلمانان جهان از هتاکی‌های وی، گفت که از این حمله «شوکه و اندوهگین شده و برای سلامتی و بهبودی او دعا می‌کند.»

رشدی اصالتی هندی-انگلیسی دارد و در سال ۲۰۱۶ شهروند آمریکا شد. دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را به عهده داشت.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها