سیاستمدار آمریکایی: بایدن به دنبال تغییر رژیم روسیه است

کد خبر: 1168268

تولسی گبرد، نماینده سابق ایالات متحده و نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گفت، بایدن از درگیری در اوکراین برای مهندسی "تغییر رژیم در روسیه" و تامین منابع برای مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند و در همین حال، متحدان اروپایی واشنگتن هم بهای آن را می‌پردازند تا بایدن "نظم نوین جهانی" خود را بسازد.

سیاستمدار آمریکایی: بایدن به دنبال تغییر رژیم روسیه است

تولسی گبرد، نماینده سابق ایالات متحده و نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گفت، بایدن از درگیری در اوکراین برای مهندسی "تغییر رژیم در روسیه" و تامین منابع برای مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند و در همین حال، متحدان اروپایی واشنگتن هم بهای آن را می‌پردازند تا بایدن "نظم نوین جهانی" خود را بسازد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این عضو سابق کنگره آمریکا همچنین تحریم‌های ضد روسی دولت بایدن را محکوم کرده و گفت: اینها فقط به اروپا و آمریکا ضربه می‌زنند چون روسیه از نظر انرژی در سطحی عالی قرار دارد.

وی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز با اشاره به قیمت‌های بی‌سابقه برق در فرانسه، کاهش روشنایی عمومی و کمبود قریب الوقوع گرمایش در آلمان و محدودیت در مصرف انرژی خانگی و تجاری در انگلیس و اسپانیا گفت: اروپا در حال حاضر در یک بحران عظیم انرژی قرار دارد. چرا چنین مسائلی اتفاق می‌افتد؟ چون تحریم‌های بایدن علیه روسیه وضع شده است. این یک مشکل برای تامین سوخت و مایحتاج است که بایدن آن را ایجاد کرده و اکنون روسیه از آن نفع می‌برد.

پس از آغاز حمله مسکو در اوکراین در ماه فوریه ۲۰۲۲، ایالات متحده و اتحادیه اروپا چندین دور تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه اعمال کردند. ایالات متحده همچنین واردات نفت و گاز روسیه را متوقف کرده در حالیکه اتحادیه اروپا خروج تدریجی از صادرات انرژی روسیه را آغاز کرده است.

 با این حال، با امتناع چندین کشور اروپایی از پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل به درخواست مسکو و با تحریم‌های اتحادیه اروپا که مانع از تعمیر خط لوله‌های گاز می‌شود، اتحادیه اروپا که برای حدود ۴۰ درصد گاز خود به روسیه وابسته است، با افزایش انرژی و همچنین هزینه‌ها و تورم مواجه شده است.

این عضو سابق کنگره آمریکا همچنین با بیان اینکه ایالات متحده در حال حاضر میلیاردها دلار سلاح به اوکراین ارسال می‌کند، به این مساله اشاره کرد که درگیری در این کشور هرگز ربطی به اخلاقیات و حفاظت از مردم اوکراین یا دموکراسی نداشته است بلکه برای تغییر رژیم روسیه و سوءاستفاده از این جنگ برای تقویت موضع ناتو و تزریق پول برای مجتمع صنعتی-نظامی بوده است.

وی افزود: برای جو بایدن این جنگ حتی برای ایجاد یک نظم نوین جهانی است و می‌خواهد ما را در آستانه یک فاجعه اتمی قرار دهد.

گبرد که سابقا نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات آمریکا بود، مدت‌هاست که مخالف دخالت‌های آمریکا در جنگ‌های خارجی و تامین مالی آنهاست. وی در جریان فعالیتش در ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱، حامی گفت‌وگو با ابرقدرت‌های رقیب آمریکا و سیاست رادیکالی درباره "ترویسم" بوده است.

قانونگذار آمریکایی: بایدن برای دور دوم نامزد نخواهد شد

رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا ابراز عقیده کرده است که جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آینده در سال 2024 شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «کارولین مالونی» رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با نیویورک تایمز در پاسخ به این سوال که آیا بایدن دوباره در انتخابات ریاست جمهوری شرکت میکند، افزود: «آنچه را که می خواهم بگویم ثبت نکنید، اما فکر می کنم او برای دوره دوم نامزد نخواهد شد».

سپس خبرنگار نیویورک تایمز از مالونی خواست تا با ثبت جواب همان سوال پاسخ دهد و او گفت که «نه، او مجبور نیست دوباره نامزد شود».

پیش از این، «کارین ژان پی یر» سخنگوی کاخ سفید، قصد جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا برای رقابت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا را تأیید کرده بود.

رسانه‌ها آمریکایی نوشتند که بایدن در این مورد شخصا با باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا صحبت کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها