جنگ داخلی در آمریکا آغاز شد؟

کد خبر: 1169744

در ادامه جنجال بر سر حمله اف‌بی‌آی به عمارت ترامپ و خشم طرفداران وی، مجری شبکه آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» برای دومین بار نگرانی خود را از جنگ داخلی در ایالات متحده که به اعتقاد وی همین حالا هم آغاز شده، ابراز کرد.

جنگ داخلی در آمریکا آغاز شد؟

 شنبه (۲۱ اوت) «تیفانی کراس» مجری برنامه The Cross Connection شبکه آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» برای دومین بار در روزهای اخیر نگرانی خود را از جنگ داخلی در ایالات متحده که به اعتقاد وی همین حالا هم آغاز شده، ابراز کرد.

به گزارش «فاکس نیوز»، او گفت جنگ داخلی به دلیل بی‌اعتمادی در حال بروز افراط‌گرایان طرفدار ترامپ به دولت ایالات متحده ناشی از حمله اوایل ماه اف‌بی‌آی به عمارت رئیس‌جمهور سابق آمریکا اینجاست.

طبق این گزارش، کراس در مونولوگ آغازین خود «تصویر گسترده از تهدید فزاینده مفروض اقتدارگرایی جمهوری‌خواه در دوران دونالد ترامپ» را ترسیم کرد. وی با وارد ندانستن خشم ترامپ از حمله اف‌بی‌آی به عمارتش شروع و استدلال کرد که این حکم به دلیل اتهاماتی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور سابق به‌طور غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی شده را پس از ترک مقام خود نگه داشته، موجه است.

مجری برنامه شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی همچنین گفت که «احتمال بسیار واقعی وجود دارد که رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده به دلیل نقض قانون جاسوسی یا سایر قوانین فدرال متهم شود و اوباشِ آمریکا را دوباره عالی کن (اشاره به طرفداران ترامپ) در حال از دست دادن ذهن جمعی همیشه دوست داشتنی خود هستند.

وی سپس از جنگ داخلی دوم گفت و افزود: «در دو هفته گذشته تهدیدها علیه اف‌بی‌آی و دیگر سازمان‌های مجری قانون افزایش یافته و حتی برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه وارد عمل می‌شوند». کراس در ادامه با بیان این که به نظر می‌رسد حامیان دونالد ترامپ در حال تحریک جنگ داخلی دوم هستند، افزود: خطر لفاظی‌های خشونت‌آمیز در پیام‌های طرفداران ترامپ یادآور اتفاقات قبل از شورش مرگبار شش ژانویه است. همه ما آن را به خاطر داریم.

کراس سپس تاکید کرد «اینطور نیست که جنگ داخلی در راه است، احساس می‌کنم که جنگ داخلی اینجاست». وی پیش از این هم گفته بود «مردم مدام می‌گویند جنگ داخلی در راه است، من می‌گویم جنگ داخلی اینجاست».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا که در روزهای اخیر جنجال‌ها بر سر بازرسی‌ اف‌بی‌آی از اقامتگاهش در ایالت فلوریدا به موضوع رسانه‌های آمریکا تبدیل شده، دوشنبه (۱۵ اوت) گفت: مردم از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است بسیار عصبانی هستند. ما هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم-چون اوضاع باید در کشور آرام شود. اگر اینطور نشود، اتفاقات وحشتناکی رخ خواهد داد.

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی اخیراً برای تحقیق درباره اینکه آیا ترامپ اسناد مهم امنیتی را از کاخ سفید خارج کرده یا خیر اقدام به بازرسی از عمارت ترامپ در مارئه‌لاگو کرد. چند روز بعد رسانه‌ها گزارش دادند مأموران اف‌بی‌آی ۱۱ مجموعه اسناد فوق محرمانه از این محل کشف کرده‌اند.

اقدام اف‌بی‌آی واکنش خشم‌آلود هواداران دونالد ترامپ و انتقادهای تند آن‌ها از اف‌بی‌ی و وزارت دادگستری آمریکا را به همراه داشته است. طرفداران ترامپ معتقدند این تحقیقات انگیزه‌های سیاسی دارد. منابع خبری در روزهای گذشته گزارش داده‌اند که تهدیدها علیه کارکنان اف‌بی‌آی افزایش یافته است. چند روز پیش مردی هنگام تلاش برای ورود به یکی از ساختمان‌های اف‌بی‌ای به ضرب گلوله کشته شد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند پس از حمله اف‌بی‌آی به عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا، استفاده از اصطلاح «جنگ داخلی» در توییت کاربران آمریکایی به شدت افزایش یافت.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها