چرا در جنگ غزه ناوهای اسرائیلی جرات عملیات نداشتند؟

کد خبر: 1171294

منابع مطلع خبر دادند که در جنگ اخیر غزه ناوهای جنگی رژیم صهیونیستی از بیم موشک‌های جنبش اسلامی جرات نزدیک شدن به غزه را پیدا نکردند.

 چرا در جنگ غزه ناوهای اسرائیلی جرات عملیات نداشتند؟

منابع مطلع به شبکه المیادین گفتند که در نبرد سه روزه غزه (وحدت میادین) کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ مشارکت نداشتند و به ساحل غزه نزدیک نشدند.

به گفته این منابع، نشانه‌ها حاکی از این است که رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر بیم آن داشت که گروه «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین) موشک‌های ساحل به دریا در اختیار داشته باشد.

در این راستا منابع مرتبط با جهاد اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با المیادین، دارا بودن چنین موشک‌هایی را رد یا تأیید نکرده‌اند، اما گفته‌اند که جهاد اسلامی بی تردید سلاح‌هایی دارد که توازن با رژیم صهیونیستی را برهم می‌زند.

رژیم صهیونیستی در ۱۴ مرداد یورش دیگری تحت عنوان «سپیده دم» را در غزه آغاز کرد و جهاد اسلامی نیز با عملیات وحدت الساحات به حملات صهیونیست‌ها پاسخ داد. این درگیری سه روز به طول انجامید که در نهایت پس از کش‌وقوس‌های فراوان با میانجیگری مصر به آتش‌بس منجر شد.

در خصوص نتایج این نبرد سه روزه نیز روزنامه هاآرتص (چاپ فلسطین اشغالی) در 21 مرداد ماه در مقاله‌ای به بررسی نتایج این یورش پرداخت و نوشت که اگر جهاد اسلامی این است، نبرد با حزب‌الله و حماس چگونه خواهد بود.

«یسرائیل هرئیل» نویسنده این مقاله نوشت: «نهادهای امنیتی جنبش جهاد اسلامی را سازمانی ضعیف و موقتی می‌نامند، سازمانی که در هفته گذشته بسیاری از ساکنان اسرائیل را به وحشت انداخت و توانایی ساخت و پرتاب دسته‌جمعی راکت‌ها را به عمق خاکمان را دارد. آیا این سازمان موقتی است؟»/فارس

 نگرانی رژیم اسرائیل از دستیابی جهاد اسلامی به موشک «زمین به دریا»

برخی منابع فلسطینی از نگرانی رژیم اسرائیل از دست یابی جنبش جهاد اسلامی به موشک زمین به دریا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسینم، منابعی در جهاد اسلامی فلسطین به المیادین گفتند که مقامات رژیم اسرائیل از اینکه سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به موشک زمین به دریا مجهز شود، نگرانند.

این منابع با رد خبر نزدیک شدن کشتی‌های جنگی اسرائیل به ساحل غزه در طول جنگ سه روزه، درباره اینکه این جنبش آیا به این سلاح و موشک مجهز شده یا نه، اظهار بی‌اطلاعی کردند.

 لاپید: هر کاری را برای حمایت از امنیت خود انجام خواهیم داد!                   

لائیر لاپید نخست وزیر موقت صهیونیستی مدعی شد که امضای توافق هسته‌ای هرگز برای اسرائیل الزام آور نیست و ما هر کاری را که در توانمان باشد برای حمایت از امنیت خود انجام خواهیم داد.                                                                                                           

خبر دیگر اینکه رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) برای مشارکت در نشست‌های پشت درب‌های بسته درباره توافق هسته‌ای راهی آمریکا شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها