بدبیاری ماکرون

کد خبر: 1171978

رسانه‌ها از شروع اعتصاب‌های سراسری توسط کارگران حمل و نقل و خدمات عمومی در فرانسه و مختل شدن شرایط زندگی در این کشور اروپایی خبر دادند.

بدبیاری ماکرون

 رسانه‌ها روز چهارشنبه گزارش کردند که  کارگران بخش حمل و نقل و خدمات عمومی در سراسر فرانسه قرار است در ماه سپتامبر که از فردا پنجشنبه شروع می‌شود در اعتراض به دستمزد پایین و شرایط کاری بهتر اعتراض کنند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» اولین دور از این اعتصاب‌ها در شهرهای مختلف از پنجشنبه تا شنبه آتی همزمان با بازگشایی مدارس برگزار خواهد شد. مقامات مناطق «کلرمون»، «لیل»، «تور»، «پائو»، «کان»، «لومان» و «تولون» اعلام کرده‌اند که خدمات حمل و نقل در روزهای آینده مختل خواهد شد.

در شهر لیل، سه اتحادیه کارگری«سی‌جی‌تی»، «سی‌اف‌دی تی» و« سی‌اف‌تی‌سی»  در حالی  برای اعتصاب آخر هفته فراخوان  داده‌اند که  این شهر  پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا خود را براز از سرگیری فعالیت‌های تجاری آماده می‌کند.

اتحادیه سی‌جی‌تی از کارکنان خدمات عمومی، کارمندان و مقامات مختلف شهری و منطقه‌ای، مسکن و خدمات شهری و شرکت‌های فشار آورده تا در اعتصاب ماه سپتامبر مشارکت کنند.

این اتحادیه اعلام کرده که هدف این اعتراضات خاتمه دادن  به کاهش مشاغل و افزایش دستکم ۱۰ درصدی شمار کارمندان دولتی است.

اتحادیه سی‌جی‌تی به دنبال حداقل دستمزد ۱۹۹۷ دلار است و از دولت می‌خواهد که طرح «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور و «الیزابت بورن» نخست‌وزیر فرانسه را برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۰ سال به ۶۴ سال لغو کند.

این دور اعتراض‌ها در حالی شکل می‌گیرد مردم فرانسه نگران کاهش سطح زندگی به دلیل افزایش هزینه‌ها به ویژه در زمینه انرژی هستند.قیمت مواد غذایی، انرژی و سوخت در فرانسه که از قبل هم تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته بود  پس از جنگ اوکراین و روسیه به سرعت افزایش یافته و انتظار می‌رود که موج گرما و خشکسالی باعث افزایش قیمت‌ها شود.

امانوئل ماکرون  اخیرا  در جمع وزیران در کاخ «الیزه» گفت که کشورش در نقطه اوج مشکلات قرار دارد و با زمستان سخت، دوره جدیدی از بی ثباتی ناشی از تغییرات آب و هوایی و حمله روسیه به اوکراین مواجه است./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها