رهبر انصارالله: ارتش یمن در حال توسعه توانمندیهای خود است

کد خبر: 1172220

رهبر جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که رژه‌های نظامی، پیامی مبنی بر ادامه فعالیت جدی برای ساخت توانمندی نظامی است و ارتش یمن، صادقانه و با ایمان، در حال توسعه توانمندیهای خود است.

رهبر انصارالله: ارتش یمن در حال توسعه توانمندیهای خود است

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه امروز پنجشنبه به مناسبت رژه نظامی که در الحدیده  با شعار «وعد الآخره» (وعده آخرت) برگزار شد، سخنرانی و از این نیروها قدردانی کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد، رژه‌های نظامی، پیامی مبنی بر ادامه فعالیت جدی برای ساخت توانمندی نظامی است و ارتش یمن، صادقانه و با ایمان، در حال توسعه توانمندیهای خود است.

وی با بیان اینکه هدف از تمامی این رژه‌ها، اطمینان‌بخشی به مردم و پیام به دشمنان متجاوز است، گفت:  رژههایی که برگزار شد، فقط متعلق به بخشی از تشکیلات ارتش است؛ چرا که دهها هزار نفر از نیروهای آن، در جبهه‌ها مستقر هستند.

رهبر انصارالله ادامه داد: ارتشی که از خائنان پاک شد، هزاران افسر و نیروی صادق در آن باقی ماندند. ارتش ما به وظایف خود عمل می‌کند. ارتش ما در میادین مختلف نبرد و توسعه توانمندیهای خود، به سطح مهمی رسیده و میزان زیادی از بازدارندگی را محقق کرده است.

الحوثی با اشاره به اینکه ارتش در حال ارتقای مهارتهای جنگی در زمینه دریایی، هوایی، زمینی، موشکی و ساخت تجهیزات است، افزود: قدرت نظامی برای دفاع از کشور است. تمام تلاش دشمنان برای از بین بردن قدرت ارتش و سلب قدرت یمن، به شکست منتهی شد.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان از واقعیت نظامی یمن نسبت به روز نخست تجاوز تا به امروز، آگاه هستند، گفت: طمع دشمنان در اشغال کشور و تسلط بر ملت ما، به توهمات و سرابی بدل شده است.

رهبر انصارالله با بیان اینکه دشمنان یمن امروز در بحران و گرفتاری بزرگی قرار دارند، خاطر نشان کرد: دشمنان نتوانستند کشور ما را از مواضع اصولیش در قبال مسائل امت اسلامی و در صدر آن، مسئله فلسطین دور کنند.

وی تصریح کرد: به ساخت ارتش خود ادامه می‌دهیم تا به سطح بازدارندگی کافی در برابر دشمن، حمایت از کشور و مشارکت گسترده در حمایت از مسئله فلسطین برسیم. لذا، از ائتلاف متجاوز می‌خواهم که فرصت آتش‌بس را مغتنم بشمارند و به تجاوز، محاصره و اشغالگری پایان دهند.

الحوثی با بیان اینکه ائتلاف متجاوز باید بداند که محال است بتواند یمن را اشغال کند و بر ملت آن مسلط شود، در پایان عنوان کرد: ملت ما، موضع درست و مسئله عادلانه‌ای دارد و به دفاع از حقوق قانونی خود در آزادی، استقلال و شکست محاصره ادامه می‌دهد. ما، متجاوز نیستیم، بلکه به دنبال صلح واقعی هستیم.

این در حالی است که استان الحدیده، امروز پنجشنبه شاهد بزرگترین مراسم فارغ التحصیلی نیروهای نظامی دولت نجات ملی یمن و رژه آنان بود. این مراسم با حضور مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن  برگزار شد. در این مراسم از موشکهای جدیدی ونمایی گردید/فارس

 مهدی المشاط: می‌توانیم هر نقطه از آب‌های اطراف یمن را هدف قرار دهیم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در مراسم رژه نیروی دریایی ارتش یمن در الحدیده، گفت بر خلاف ادعای ریاض، این ائتلاف سعودی است که دریانوردی در آب‌های اطراف یمن را به خطر انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز (پنج شنبه) در مراسم رژه نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در الحدیده، که سلاح‌هایی جدیدی در آن رونمایی شد، گفت که نیروی دریایی یمن قادر است هر نقطه در آب‌های اطراف این کشور را هدف قرار دهد.

این عالی ترین مقام سیاسی یمن، در ادامه گفت: جایگاه رفیعی که اکنون ارتش ما به آن دست یافته، از ثمرات مقاومت در برابر تجاوز دشمن است.»

او با تأکید بر لزوم حفظ امنیت و جریان دریانوردی در دریای سرخ، گفت که نیروهای یمنی همچنان مقابل هرخطری که ساحل غربی یمن را تهدید کند، ایستاده‌اند.

مهدی المشاط در ادامه گفت که ائتلاف سعودی دریانوردی بین‌المللی را با اقدامات «وحشیانه» خود به خطر انداخته و از به درد و رنج انداختن مردم یمن لذت می‌برد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه ارتش این کشور توانایی حمله به هر نقطه‌ای در آب های اطراف یمن را دارد، گفت: سلاح‌های زمینی و دریایی را اخیرا توسعه داده‌ایم و می‌توانیم هر نقطه‌ای بر روی زمین و دریا را در یمن هدف بگیریم.»

المشاط در ادامه در خصوص ادامه توقیف کشتی‌های یمنی از سوی ائتلاف سعودی هشدار داد و گفت که این اقدامات موجب از بین رفتن آتش‌بس می‌شود.

او خطاب به ائتلاف سعودی تأکید کرد: «کشتی‌های جنگی که به نزدیک سواحل آورده‌اید تا کشورمان را تحت محاصره قرار داده و نابود کنید، حتی کودکان ما را نیز نمی‌ترساند.»

استان الحدیده، امروز پنجشنبه شاهد بزرگترین مراسم فارغ التحصیلی نیروهای نظامی دولت نجات ملی یمن بود. این مراسم با حضور مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن که فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور نیز هست، برگزار شد.

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی یمن هم گفت که این رژه نظامی با حضور گردانهای شهید «الصماد» از منطقه پنجم نظامی، لشکرهای «النصر»، نیروی دریایی، نیروی هوایی و با شعار «وعد الآخره» (وعده آخرت) برگزار شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها