رایزنی تلفنی پوتین با دو رئیس جمهور

کد خبر: 1172433

دفتر مطبوعاتی دولت روسیه اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور با رئیس‌جمهور ترکیه درباره تحولات جنگ در اوکراین بحث و رایزنی کرده است.

رایزنی تلفنی پوتین با دو رئیس جمهور

دفتر مطبوعاتی دولت روسیه اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور با رئیس‌جمهور ترکیه درباره تحولات جنگ در اوکراین بحث و رایزنی کرده است.

به نقل از ریانووستی، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی، درباره آخرین تحولات جنگ در اوکراین بحث و رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده که «اردوغان از نقش سازنده روسیه در برنامه‌ریزی و سازماندهی سفر هئیت کارشناسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نیروگاه اتمی زاپروژیا قدردانی کرده است» و اجرای مؤثر «توافق غلات» از دیگر محورهای گفت‌وگوی تلفنی سران روسیه و ترکیه بوده است.

هیئت کارشناسی ۱۴ نفره آژانس پس از هفته‌ها مذاکره سرانجام روز پنجشنبه وارد نیروگاه اتمی زاپروژیا شد. نیروگاه زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود، در هفته‌های اخیر در خط مقدمِ جبهه درگیری‌های روسیه و اوکراین قرار گرفته و بمباران متعدد آن طی روزهای اخیر توسط ارتش اوکراین، به تشدید نگرانی‌ها درباره وقوع فاجعه‌ای مشابه فاجعه چرنوبیل منجر شده است.

همچنین روسیه و اوکراین با میانجی‌گری ترکیه و نماینده سازمان ملل در ۲۲ جولای (۳۱ تیر) در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند.تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌اند.

 گفت‌وگوی تلفنی پوتین و علی اف درباره امنیت مرزها در قفقاز

روسای جمهور روسیه و آذربایجان درباره مرزهای ارمنستان و آذربایجان و نیز نشست بروکسل به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

رهبران دو کشور، درباره اجرایی شدن مفاد توافقنامه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان به ابتکار روسیه گفتگو کردند.

همچنین مفاد نشست سه جانبه بروکسل بین رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان و رئیس شورای اروپا مورد بررسی قرار گرفت.

تنش های بوجود ‌آمده در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و نیز لزوم همکاری روسیه و آذربایجان در این زمینه برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها