تنش بین مسکو و آمریکا بالا گرفت

کد خبر: 1172437

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نامه‌ای به گوترش تاکید کرد ایالات متحده به عنوان میزبان سازمان ملل متحد موظف است امکان حضورهیأت‌های نمایندگی کشورها در رویدادهای این نهاد جهانی را تضمین کند.

تنش بین  مسکو و آمریکا بالا گرفت

 در ادامه اقدامات ضد روسی غرب بویژه آمریکا به بهانه درگیری‌ها در اوکراین، نماینده روسیه در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل این نهاد گفت برای هیچ یک از ۵۶ عضو هیأت روسیه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل روادید آمریکا صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش که به دست این خبرگزاری رسید، گفت: از اول ستامبر ۲۰۲۲ هیچ یک از ۵۶ نماینده روسیه از گروه اصلی و پیشرفته روادید ورود به ایالات متحده را دریافت نکرده است. همین وضعیت درباره خبرنگاران همراه و خدمه پرواز وزیر ما صدق می‌کند.

این دیپلمات ارشد روس در ادامه تاکید کرد که آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل موظف است مشارکت هیأت‌ها در رویدادهای این سازمان جهانی را تضمین کند. نبنزیا خطاب به گوترش گفت: در همین خصوص از شما می‌خواهیم یکبار دیگر به مقام‌های ایالات متحده تاکید کنید که باید فوراً روادید درخواست شده برای همه اعضای هیأت روسیه و افراد همراه از جمله خبرنگاران روس را که قرار است برای پوشش رسانه‌ای سفر وزیر خارجه ما در نیویورک بمانند را صادر کنند.

به نوشته تاس، طبق این سند، آمریکا در چند ماه گذشته از صدور رواید برای اعضای هیأت‌های روسیه به منظور شرکت در رویدادهای سازمان ملل خودداری کرده است. در چند ماه گذشته مقامات آمریکا به طور مداوم  اعطای روادید به تعدادی از هیأت‌های روس که قرار بوده در رویدادهای رسمی سازمان ملل شرکت کنند را رد کرده است. از جمله جدیدترین موارد سفرهای لغو شده «ولادمیر کولوکولتسف» وزیر امور داخلی فدراسیون روسیه است.

نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به طور سنتی میزبان سران و وزرای کشورهاست، ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) آغاز به کار می‌کند. طبق برنامه غیرقطعی این رویداد، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه قرار است ۲۴ سپتامبر در آن سخنرانی کند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها