پوتین: اوکراین مقصر تراژدی دونباس است

کد خبر: 1172884

رئیس‌جمهور روسیه «رژیم نئونازی» خواند و تصریح کرد که همه تلاش‌های مسکو برای حل مسالمت‌آمیز مشکل با شکست مواجه شد.

 پوتین: اوکراین مقصر تراژدی دونباس است

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی درباره عملیات ویژه کشورش در اوکراین، مسئولیت تراژدی در منطقه دونباس را متوجه «رژیم نئونازی» کی‌یف دانست و تصریح کرد که همه تلاش‌های مسکو برای حل مسئله به شکل مسالمت‌آمیز با شکست مواجه شد.

وی گفت: این [تراژدی] نتیجه اقدامات رژیم نئونازی و ملی‌گراست که در سال ۲۰۱۴ قدرت را [در اوکراین] در دست گرفت و بعد خصومت‌ها را در دونباس آغاز کرد. او دو عملیات نظامی بزرگ [در دونباس] با استفاده از توپخانه، هوایی و تجهیزات سنگین و غیره انجام داد و این چیزی است که همچنان در آنجا اتفاق میفتد.

پوتین در ادامه گفت که وظیفه روسیه است به «مردم دونباس که در مواقعی از سرزمینشان شجاعانه و بهتر از یک ارتش حرفه‌ای دفاع کردند»، کمک کند.

به گزارش «اسپوتنیک»، روسیه عملیات نظامی ویژه در اوکراین را به دستور پوتین بعد از درخواست کمک دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در دونباس برای دفاع از آن‌ها در مقابل حملات نیروهای مسلح اوکراین آغاز کرد. این حملات با درجات مختلف در هشت سال گذشته از زمانی که این دو جمهوری استقلال خود را اعلام کردند، ادامه داشته است.

طبق این گزارش، این دو جمهوری هدف از اعلام استقلال خود در سال ۲۰۱۴ را پاسخ به کودتای غیرقانونی که در کی‌یف رخ داد و در پی آن، سیاستمدارانی با ذهنیت ملی‌گرا روی کار آمدند، اعلام کردند. جمهوری‌های دونباس و جمعیت اغلب روس زبان آن‌ها می‌ترسیدند که مقامات جدید اوکراین حقوق آن‌ها بویژه حق استفاده و مطالعه زبان انتخابی‌شان را نادیده بگیرند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها