انتقاد تند لاوروف به غرب

کد خبر: 1173131

وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که غرب به تعهداتش برای کمک به صادرات غذا و کود روسیه برای رسیدن به بازارهای جهانی عمل نمی کند.

انتقاد تند لاوروف به غرب

وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که غرب به تعهداتش برای کمک به صادرات غذا و کود روسیه برای رسیدن به بازارهای جهانی عمل نمی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف تاکید کرد که غرب تحریم های ضد روسی را که امکان دسترسی آسان تر برای ارسال محصولات کشاورزی به خارج از کشور فراهم می کند کاهش نداده است.

مسکو این تعهد را بخشی مهم از توافق غلات می داند که با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه منعقد شده است که به پایان ممنوعیت صادرات غلات اوکراین از بنادر جنوبی این کشور کمک می کند و امکان کاهش بحران جهانی غذا را به وجود می آورد.

لاوروف در کنفرانسی خبری در مسکو گفت: همکاران غربی ما به آنچه به ما از سوی دبیرکل سازمان ملل وعده داده شد، عمل نمی کنند.

وی افزود: آنها تصمیمی برای حذف تحریم های لجستیکی که مانع از دسترسی آزاد غلات و کود روسیه به بازارهای جهانی می شود، اتخاذ نمی کنند.

مسکو می گوید تحریم های غربی، سازماندهی حمل و نقل و بیمه محموله هایش را سخت تر می کند، اگرچه این تحریم ها مستقیما صادرات غذا و کود را هدف قرار نمی دهد.

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که با سازمان ملل در تماس است و بر این نهاد بین المللی فشار می آورد تا تضمین شود که کشورهای غربی به وعده هایشان در ارتباط با توافق غلات پایبند هستند.

رویترز گزارش داد که این توافق، تنها دستاورد دیپلماتیک قابل توجه در جنگ شش ماهه اوکراین است.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که سیاستمداران اتحادیه اروپا به واسطه قطع عرضه گاز مسکو، دست به اقدامات انتحاری می زنند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت که جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیپلماسی دست کشیده و اکنون در مورد پیروزی هایش و تامین سلاح برای اوکراین سخن می گوید./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها