افشای جزئیات دیدار رئیس شاباک با دستیار بلینکن

کد خبر: 1173820

محافل رسانه ای رژیم صهیونیستی جزئیاتی از دیدار اخیر رئیس دستگاه امنیت داخلی این رژیم موسوم به "شاباک" و دستیار وزیر خارجه آمریکا درباره وضعیت کرانه باختری رود اردن را فاش کردند که بیانگر نگرانی شدید صهیونیستها است.

افشای جزئیات دیدار رئیس شاباک با دستیار بلینکن

به گزارش مطبوعات فلسطینی، "باراک رافید" خبرنگار صهیونیست از مضمون دیدارهای "باربرا لیف" دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک با مسئولان عالی رتبه امنیتی رژیم صهیونیستی از جمله "رونین بار" رئیس شاباک پرده برداشت و از حمایت این رژیم از تشکیلات خودگردان فلسطین علیه مقاومت در کرانه باختری سخن گفت و اعلام کرد: رونین بار در دیدار با باربرا لیف به وی گفته است که شاباک از گام هایی که در جهت تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین اتخاذ می شود حمایت می کند و تلاش می کند که این گام ها را به جلو ببرد اما با توجه به اینکه مرحله برگزاری انتخابات اسرائیل بسیار حساس است، این مساله باعث می شود که اتخاذ چنین اقداماتی در این راستا دشوار شود.

این خبرنگار صهیونیست به نقل از منابع مطلع خود از دیدار یاد شده افزود: رئیس شاباک نسبت به وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین و توانایی های امنیتی آن (در برخورد با عملیات های روز به افزایش مقاومت در کرانه باختری) ابراز نگرانی شدید کرده است.

رونین بار در این دیدار با اشاره به برخی آمارها درخصوص تعداد حملات مبارزان فلسطینی در کرانه باختری علیه اهداف صهیونیستی در ماه های اخیر نسبت به سال گذشته گفت: اسرائیل خواهان وارد شدن به شهرهای فلسطینی نشین نیست اما به خاطر اینکه راه حل دیگری ندارد، این کار را انجام می دهد.

رئیس شاباک به دستیار وزیر خارجه آمریکا گفته است که وضعیت موجود (در کرانه باختری برای رژیم اسرائیل) بسیار بدتر از چیزی است که به نظر می رسد.

این خبرنگار صهیونیست در ادامه افزود که باربرا لیف با غسان علیان هماهنگ کننده عملیات رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطین نیز دیدار کرد و این مسئول تصویر تاریکی از اوضاع کرانه باختری به دستیار وزیر خارجه آمریکا ارائه داد.

برپایه این گزارش، علیان با ابراز نگرانی ضمنی از گسترش عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری رود اردن به مسئول آمریکایی گفته است که تمام تلاشش را برای تحقق ثبات (در کرانه باختری) انجام خواهد داد اما می ترسد که این اقدامات برای متوقف کردن "گلوله برفی" کافی نباشد.

براساس این گزارش، دفتر رئیس شاباک و دفتر مسئول هماهنگ کننده عملیات رژیم صهیونیستی و همچنین وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره این اطلاعات امتناع کرده اند.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها