افشای برگی دیگر از بی قانونی های ترامپ

کد خبر: 1174320

پیتر ناوارو دستیار دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا ادعا کرده که رئیس سابق او از تلاش برای برکناری جارد کوشنر داماد خود از کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت می کرده است.

افشای برگی دیگر از بی قانونی های ترامپ

پیتر ناوارو دستیار دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا ادعا کرده که رئیس سابق او از تلاش برای برکناری جارد کوشنر داماد خود از کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت می کرده است.

به گزارش تارنمای هیل؛ ناوارو مشاور پیشین بازرگانی ترامپ در کتاب تازه اش به نام "بازپس گیری آمریکای ترامپ، چرا انتخابات را باختیم و چگونه می توانیم دوباره پیروزی را به دست آوریم"  که قرار است در ماه جاری (سپتامبر) منتشر شود، توطئه برای جانشینی استفان بانن با کوشنر را کودتایی خوانده که در پی مخالفت کوشنر، هیچگاه رخ نداده است.

ناوارو به عنوان منتقد دیرین کوشنر، نتیجه این شرایط را رشته شکست های فاجعه بار راهبردی برای ترامپ و کارزارش در انتخابات ۲۰۲۰ دانست که به شکست او از جو بایدن رقیب دمکراتش انجامید.

ناوارو افزوده است که ترامپ با وجود حمایت از این توطئه، نگران پیامدها و بروز مشکلات خانوادگی در صورتی بود که شخصا این خبر را به "پدر نوه هایش" انتقال دهد، بنابراین این موضوع را با او مطرح نکرد و در عوض از برنی مارکوس از کمک دهندگان اصلی مالی به حزب جمهوری خواه درخواست کرد که چنین کند. کوشنر ابتدا از گفت وگو با مارکوس خودداری کرد، اما بعدا به او گفت که اوضاع کارزار خوب است، به هیچ وجه از مقام خود کناره گیری نخواهد کرد و برنی مارکوس و پول های انبوهش پی کارشان بروند.

ناوارو که پیش از این نیز به کوشنر حمله کرده بود، برای نمونه پس از ادعای او در کتابش که در هنگام خدمت در کاخ سفید (در دوره ریاست ترامپ) تحت درمان سرطان قرار داشته، این ادعا را بی جا دانسته و او را به تلاش برای جلب ترحم به منظور فروش کتاب خاطراتش متهم کرد.

ناوارو در ماه های گذشته به علت اجرانکردن احضاریه کمیته تحقیق منتخب مجلس نمایندگان در باره حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا، مورد توجه قرار گرفته است. قاضی فدرال آمریکا در تابستان ناوارو را به اتهام ۲ مورد توهین کیفری به کنگره محکوم کرد. او در پی بازداشت شدن به کنگره و ماموران امنیتی ایالات متحده حمله لفظی کرده بود. او در همان هنگام با پذیرش دریافت احضاریه هیئت منصفه به عنوان بخشی از تحقیقات وزارت دادگستری در باره رویدادهای خشونت بار ۶ ژانویه، در دادخواستی صلاحیت و اعتبار این هیئت مجلس نمانیدگان را به چالش کشید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ روزنامه گاردین چاپ لندن در گزارشی به انتقاد بی وقفه ترامپ از اف‌بی‌آی و واکنش متقابل مقام‌های این آژانس و مقام‌های سابق وزارت دادگستری به حملات و تهدیدهای حامیان رییس جمهوری سابق پرداخت و نوشت: رویارویی ترامپ با اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و وزارت دادگستری ایالات متحده بر سر جستجوی اقامتگاهش در فلوریدا، که پیش تر هشدارهایی را درباره افزایش خشونت به همراه داشته، اکنون به نگرانی در باره  کشته شدن مقام‌های آمریکایی تبدیل شده است.

این نشریه افزود: لفاظی‌های ترامپ سرزنش‌های مقام‌های اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری را به همراه داشته و آنها هشدار دادند که چنین حملاتی می‌تواند خشونت را گسترش دهد و یک تهدید واقعی برای امنیت فیزیکی مجریان قانون باشد.  

قبل از حمله ۸ اوت (۱۷ امرداد)، ترامپ و وکلای او به درخواست‌های اف‌بی‌آی و آرشیو ملی ایالات متحده برای بازگرداندن همه اسناد محرمانه بی توجهی کرده بودند و به طور کامل از احضاریه هیات منصفه در تحقیقات جنایی درباره احتکار اسناد دولتی توسط ترامپ تبعیت نکردند.

جستجوی اداره تحقیقات فدرال از اقامتگاه ترامپ در فلوریدا، کشف ۳۳ جعبه با بیش از ۱۰۰ سند طبقه بندی شده را در پی داشت. پیشتر نیز ۲۰۰ پرونده طبقه بندی شده در واکنش به چندین درخواست از سوی اف‌بی‌آی، بازگردانده شده بود.

روزنامه گاردین درباره ادامه تهدیدها و حملات ترامپ در واکنش به تفتیش خانه‌اش، نوشت: حملات ترامپ به مقامات مجری قانون به علت تلاش برای بازیابی مقادیر زیادی از اسناد طبقه بندی شده از جمله اسناد سری هسته‌ای خارجی، به تازگی در پنسیلوانیا قابل لمس بود. ترامپ در یک گردهمایی سیاسی در این ایالت اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری را "هیولاهای سیاسی" و جو بایدن رییس جمهوری آمریکا را «دشمن کشور» خواند.

اندیشمندان و مقام‌های سابق اجرای قانون هشدار دادند که استفاده از سخنان توطئه آمیز در اعتراض به فعالیت‌های وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی خطر تهدیدهای خشونت آمیز و حملات فیزیکی واقعی را به وجود می‌آورد.

ریکی شیفر یکی از طرفداران ترامپ که پیام‌های خشونت آمیز بخاطر حمله به اقامتگاه مارالاگو در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، روز ۱۲ اوت (۲۱ مرداد) به یک افسر فدرال حمله مسلحانه کرد اما پس از یک تعقیب و گریز به ضرب گلوله پلیس کشته شد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها