بایدن به روسیه هشدار داد

کد خبر: 1175135

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد اگر روسیه به سلاح اتمی در جنگ اوکراین روی بیاورد، با واکنش جهانی مواجهه می شود.

بایدن به روسیه هشدار داد

به گزارش تاس، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که به کارگیری تسلیحات اتمی در جنگ اوکراین از سوی روسیه با پیامدهای بین المللی همراه خواهد بود.

«جو بایدن»، که کشورش از عوامل موثر در آغاز و ادامه جنگ در اوکراین است، در اظهارنظری مدعی شد روسیه در صورت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای شیمیایی یا تاکتیکی در اوکراین با عواقب بین‌المللی مواجه خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس در پاسخ به این سوال که اگر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اندیشه بکارگیری سلاح های هسته ای شیمیایی یا تاکتیکی باشد، به او چه خواهد گفت، پاسخ داد: (این کار را) نکن. شما (با این کار) تصویر جنگ را به چیزی غیر از آنچه پس از زمان جنگ جهانی دوم بوده، تغییر خواهید داد.

بایدن همچنین در خصوص اینکه واکنش آمریکا در چنین حالتی چه خواهد بود گفت: فکر می‌کنید اگر می‌دانستم دقیقاً چه خواهد بود، به شما می‌گفتم؟ البته که نمی گویم. (اینکار) با پیامدهایی همراه خواهد بود، آنها بیش از هر زمان دیگری در جهان منحوس خواهند شد و شدت کاری که انجام می دهند، مشخص می کند که چه واکنشی در پی خواهد داشت.

ماه گذشته اما «الکساندر تروفیموف» رئیس دپارتمان منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه اتهامات زنی های غرب در این باره را کاملاً بی اساس و غیرقابل قبول عنوان و آنها را رد کرد.

این ادعاها از سوی رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح می شود که آمریکا تنها کشوریست که دردنیا دست به استفاده از سلاح های اتمی علیه انسان های بیگناه در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن زده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها