تنها شرط پوتین برای همکاری با کشورهای غربی

کد خبر: 1176813

رئیس‌جمهور روسیه و همتای بلاروسی وی تاکید کردند این دو کشور تنها در صورتی که احترام متقابل وجود داشته باشد، آماده همکاری با کشورهای غربی هستند.

تنها شرط پوتین برای همکاری با کشورهای غربی

«ولادیمیر پوستن» رئیس‌جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی وی در دیدار دوشنبه (۲۶ سپتامبر) در سوچی تاکید کردند دو کشور تنها در صورتی که احترام متقابل وجود داشته باشد، آماده همکاری با غرب هستند.

لوکاشنکو در مصاحبه با شبکه روسیا ۲۴ گفت معتقد است آینده غرب در دست روسیه است که «هر چیزی که آن‌ها نیاز دارند را در اختیار دارد». وی افزود: از طرف دیگر، غرب چیزهایی دارد که روسیه و بلاروس نیاز دارند و تمایل به خرید آن دارند از جمله فناوری‌های خاص.

به گزارش شبکه روسی «راشا تودی» وی گفت: «چه چیز دیگری می‌خواهند؟ فقط لازم است تصمیمات مسئولانه بگیرند». پوتین هم در تایید سخنان لوکاشنکو گفت «غرب باید با ما محترمانه رفتار کند».

لوکاشنکو ضمن بیان این که هم مسکو و هم مینسک آماده همکاری با کسانی هستند که می‌خواهند در کنار هم زندگی کنند و روابط را بر اساس احترام متقابل ایجاد کنند، افزود: بدون آن، ما حتی با آن‌ها حرف نمی‌زنیم. هیچ‌کسی تحقیر را تحمل نمی‌کند.  

پوتین پیش‌تر گفته بود که کشورهای غربی جنگی ترکیبی را علیه مسکو به راه انداخته‌اند و به دنبال تضعیف، تجزیه و در نهایت نابودی روسیه هستند. او هفته گذشته در سخنرانی تلویزیونی گفت کشورهای غربی آشکارا تایید می‌کنند که توانستند اتحاد شوروی را در سال ۱۹۹۱ از هم بپاشند و اکنون به دنبال تجزیه روسیه به مناطق زیادی که با هم در ستیزند، هستند.

به گفته وی، غرب به عنوان ابزاری برای رسیدن به این هدف، احساسات ضد روسی را در کشورهایی مثل اوکراین ترویج می‌کند. رئیس‌جمهور روسیه همچنین به کشورهای غربی که آشکارا خواستار شکست نظامی روسیه در جنگ اوکراین هستند، هشدار داد مسکو آمادگی دارد از هر ابزاری در دسترس برای دفاع از خود و تضمین تمامیت ارضی‌اش استفاده کند.

در پی این اظهارات، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پوتین را به تهدیدهای هسته‌ای غیرمسئولانه برای استفاده از سلاح اتمی متهم کرده است./فارس

 پوتین «حمله تروریستی غیر انسانی» در مدرسه روسیه را محکوم کرد

سخنگوی کاخ کرملین گفت، رئیس جمهور روسیه حمله تروریستی غیرانسانی در یکی از مدارس این کشور را محکوم کرده است.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه گفت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تیراندازی در یک مدرسه را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف گفت، رئیس جمهور روسیه «حمله تروریستی غیر انسانی» در مدرسه‌ای واقع در منطقه «ایژِوسک» را محکوم کرد.

سخنگوی کرملین گفت: «رئیس جمهور پوتین عمیقاً بابت مرگ این افراد و کودکان در مدرسه توسط فردی که ظاهراً به گروهی نئو فاشیستی تعلق دارد، داغدار است».

پسکوف افزود: «رئیس جمهور برای کسانی که در نتیجه این حمله تروریستی غیرانسانی زخمی شده‌اند  آرزوی بهبودی دارد».

صبح امروز رسانه‌ها از حمله فرد مسلح به یک مدرسه شهر ایژوسک واقع در مرکز روسیه و تلفات این تیراندازی خبر دادند. منابع رسانه‌ای از روسیه خبر دادند، یک مرد مسلح روز دوشنبه وارد مدرسه شماره ۸۸ در خیابان «پوشکینسکایا» در شهر ایژوسک شد و شروع به تیراندازی کرد.

به رغم انتشار برخی خبرها درباره تلاش پلیس محلی روسیه برای دستگیری ضارب مسلح، برخی دیگر از رسانه‌ها گزارش دادند که فرد مسلح بعد از این تیراندازی، در یکی از کلاس‌ها به خودش شلیک کرد و جانش را گرفت.

طبق گزارش‌های تکمیلی، شمار قربانیان این تیراندازی به دستکم پانزده نفر رسیده است. پیش تر در خبرها آمده بود که ۶ فرد بالغ و ۷ کودک در این حادثه جان باخته‌اند.

به گفته رسانه‌های روسی، عامل این حمله خونین بر روی لباس خود علامت صلیب شکسته داشته که یکی از نشانه‌های گروه‌های نئو نازی است.

پسکوف در نشست خبری روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره موضع روسیه در قبال هشدار واشنگتن به مسکو درقبال استفاده از سلاح اتمی گفت: «نظری در این زمینه ندارم».

او همچنین درباره اختلالاتی که حین اعزام نیروهای بسیج شده به نواحی جنگی اوکراین پیش آمده توضیح داد: «قطعاً مواردی از تخلف هنگام اجرای حکم [پوتین برای بسیج نیرو] پیش آمده است. این موارد عدم تطابق رفع شده‌اند و امیدواریم اشتباهات رخ داده تصحیح شوند».

سخنگوی کاخ کرملین متذکر شد، اخبار جعلی متعددی درباره این اخبار جعلی منتشر شده است که  از سوی دشمنان داخلی صورت گرفته‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها