خبر وزیرخارجه لبنان درباره موعد واردات سوخت از ایران

کد خبر: 1176821

ولید فیاض وزیرخارجه لبنان تاکید کرد که موضوع واردات سوخت این کشور از ایران در روزها و یا نهایتا چند هفته آینده اجرایی می شود.

خبر وزیرخارجه لبنان درباره موعد واردات سوخت از ایران

به نقل از وبگاه روسیا الیوم، ولید فیاض وزیرخارجه لبنان تاکید کرد که موضوع واردات سوخت این کشور از ایران در روزها و یا نهایتا چند هفته آینده اجرایی می شود.

وی پس از دیدار میشل عون رئیس جمهور لبنان در جمع رسانه های لبنانی این مساله که موضوع واردات سوخت از ایران در چند ماه آینده، اجرایی خواهد شد را رد کرد.

وی تاکید کرد: سوختی که قرار است لبنان از ایران دریافت کند ، در سطح کیفی مطلوبی قرار دارد و واردات آن در چند روز یا نهایتا چند هفته آینده اجرایی می شود.

ولید فیاض در ادامه با اشاره به سفر هیئتی از مقامات لبنانی به تهران ، تصریح کرد: سفر هیئت لبنانی به ایران مثبت بود و ما در نظر داریم با استفاده از سوخت ایران و قراردادی که با عراق منعقد کردیم، ساعات توزیع برق در لبنان را به ۸ تا ۱۰ ساعت برسانیم.

وی افزود: البته همچنان رایزنی های ما با طرف ایرانی در راستای مشخصات سوخت وارداتی به لبنان و دیگر مسائل مرتبط به آن ادامه دارد.

سرنوشت مذاکرات ترسیم مرزهایی دریایی با تل آویو بزودی مشخص می شود

معاون رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که این کشور طی روزهای آینده پیشنهاد مکتوب درباره ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی را دریافت خواهد کرد.

به نقل از روسیا الیوم، «الیاس بوصعب» معاون رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که این کشور طی روزهای آینده پیشنهاد مکتوب درباره ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی را از طریق آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی دریافت خواهد کرد.

بر همین اساس، دفتر ریاست جمهوری لبنان نیز اعلام کرد: میشل عون رئیس جمهور لبنان در دیدار با الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان این کشور در جریان نتایج سفر وی به نیویورک و آخرین تحولات در پرونده ترسیم مرزهای دریایی و دیدارهایش با آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در مذاکرات قرار گرفت.

معاون رئیس پارلمان لبنان اظهار داشت: پیشنهاد مکتوبی که هوکشتاین ارسال خواهد کرد احتمالا طی چند روز آینده به لبنان تحویل داده شود.

این در حالی است که پیش از این نیز میشل عون گفته بود که مذاکرات ترسیم مرز دریایی مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد و این مذاکرات تامین کننده حقوق لبنانی ها در استخراج نفت و گاز است.

همچنین، برخی منابع آگاه اخیرا اعلام کرده اند که میانجی آمریکایی پس از مخالفت بیروت با پیش نویس قبلی، اکنون در حال تدوین پیش نویس تغییر یافته این مرزها است و کار تدوین آن احتمالا طی چند روز انجام می‌شود.

وزیر انرژی لبنان همچنین با اشاره به دیدار نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان با مصطفی الکاظمی همتای عراقی اش در نیویورک، افزود: با طرف عراقی درباره تمدید یک ساله توافق انتقال ماهانه یک میلیون تن سوخت به لبنان، رایزنی کرده ایم. همچنین رایزنی هایی در زمینه واردات سوخت با مقامات الجزایری داشته ایم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها