صنعاء: ملت یمن، فریب وعده‌های دروغین را نمی‌خورد

کد خبر: 1177799

اعضای شورای عالی سیاسی یمن تأکید کردند که ملت یمن، فریب وعده‌های دروغین را نمی‌خورد و قادر است درآمدهای نفتی و گازی خود را که ائتلاف سعودی غارت می‌کند، پس بگیرد.

صنعاء: ملت یمن، فریب وعده‌های دروغین را نمی‌خورد

اعضای شورای عالی سیاسی یمن بعد از ظهر امروز یکشنبه با برگزاری نشستی، آخرین تحولات مربوط به مذاکرات آتش‌بس در این کشور را بررسی کردند.

پایگاه خبری انصارالله گزارش داد، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، اعضای این شورا را در جریان جزئیات موارد پیشنهادی درباره آتش‌بس و موانعی قرار داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی بر سر راه آتش‌بس ایجاد می‌کند تا تعهدی به مسائل بشردوستانه مانند پرداخت حقوق و بازگشایی فرودگاهها و بندرگاهها نداشته باشد.

این شورا همچنین کلیات و مسائل اساسی مربوط به مرحله آینده را تعیین کرد و خبر داد که گزینه‌های مختلف را که متناسب با مرحله جدید باشد، بررسی خواهد کرد؛ مرحله‌ای که معلول رفتار ائتلاف مزدور خواهد بود.

شورای عالی یمن تأکید کرد که اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد؛ به نحوی که بتواند منافع عالی ملی و جانفشانیهای ملت یمن را حفظ کند و اجازه نخواهد داد که آتش‌بس به هدفی تبدیل شود که صرفا ابزاری برای رسیدن به توافق نهایی باشد.

این نهاد همچنین از اینکه سازمان ملل برگه‌ای ارائه کرده است که شامل مطالبات ملت یمن نیست و به فرآیند صلح نیز ختم نمی‌شود، انتقاد و تأکید کرد، ملت یمن، فریب وعده‌های دروغین را نمی‌خورد و قادر است درآمدهای نفتی و گازی خود را که ائتلاف سعودی غارت می‌کند، پس بگیرد.

شورای عالی یمن در پایان از همه خواست که در نهایت آمادگی و هوشیاری باشند و انتظار هر چیزی را داشته باشند؛ زیرا ائتلاف سعودی کارشکنی می‌کند، مسئول اختلال در روند صلح است و حقوق مشروع ملت یمن را به رسمیت نمی‌شناسد.

آتش‌بس دو‌ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۱) آغاز شد؛ اما دوازدهم خردادماه بود که فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر و پس از آن نیز بار دیگر تا دوم اکتبر (۱۰ مهر) تمدید شد.

دولت صنعاء در این مدت در شرایطی به دلیل کاهش درد و رنج‌های مردم یمن با آتش‌بس موافقت کرده است که ائتلاف سعودی همچنان به محاصره یمن ادامه داده و به طور روزانه با حملات خود آتش بس را نقض می‌کند./فارس

 وزیر یمنی: با تمام قدرت، با پروژه استکباری صهیونیسم در منطقه مبارزه می‌کنیم

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که این کشور تمام تلاش و امکانات خود را به کار گرفته‌ است تا پیشگام مبارزه با پروژه استکباری صهیونیسم در منطقه باشد.

محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن بعد از ظهر امروز یکشنبه تأکید کرد که اراضی، آبها، دریاها و منابع یمن، اصل حاکمیت این کشور به شمار می‌رود.

پایگاه خبری انصارالله به نقل از العاطفی گزارش داد، همه باید بدانند تا زمانی که خون در رگهای ما در جریان است، هیچ کوتاهی در قبال حاکمیت یمن وجود ندارد و قلبهای ما برای یمن خواهد تپید.

وی با بیان اینکه جشنهای اخیر که به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) برگزار شد، پیامهایی برای دشمنان اسلام است، تصریح کرد، رژه‌هایی که اخیرا برگزار شد، پیامهای تأثیرگذار و قدرتمندی به جهان مخابره کرد و همه بدانند که در برابر اراده ملی و ایمانی قرار دارند که تحت رهبری سید عبدالملک بدر الدین الحوثی قرار دارد.

وزیر دفاع یمن با اشاره به اینکه الحوثی، با سرسخت‌ترین نیروهای استکباری و صهیونیستی مقابله کرده است، گفت که رهبر انصارالله تمامی توطئه‌های آنان را نقش بر آب کرده است.

العاطفی در پایان خاطر نشان کرد: ما امروز در یک پیچ تاریخی بزرگ قرار داریم. تمام تلاش و امکانات خود را به کار گرفته‌ایم تا پیشگام مبارزه با پروژه استکباری صهیونیسم در منطقه باشیم.

در همین ارتباط، «عبدالله علی صبری» سفیر یمن در سوریه چندی پیش به حکام کشورهای عربی توصیه کرد که از فرصت پیروزی مقاومت در فلسطین و لبنان استفاده کنند و توضیح داد که تجاوز به یمن، در خدمت رژیم صهیونیستی است زیرا این رژیم خطر قدرت روزافزون انصارالله را احساس کرد.

صبری در ادامه توضیح داد: «تجاوز به یمن، یکی دیگر از مواردی است که در خدمت "اسرائیل" است که خطر قدرت روزافزون انصارالله را احساس کرده است. جنبشی که موضع آشکار خود در مخالفت با رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت را اعلام کرده است».

این دیپلمات یمنی نظام‌های عربی را به چالش کشید و گفت: «بنابراین نظام رسمی عربی در عین تلاش برای خدمت به برنامه صهیو - آمریکایی، به مانند فردی ظاهر می‌شود که به پای خود شلیک می‌کند، در حالی که گزینه‌های زیادی برای کسانی که درک درستی از سیاست و هنر ممکنات دارند، وجود دارد».

وی با اشاره به وجود ائتلاف عربی - عبری علیه محور مقاومت و در رأس آن ایران و پارادوکس موجود در این ائتلاف گفت که این امر نشان می‌دهد که ناتوی جدید تحت نظارت آمریکا در خاورمیانه، در واقع دارای شکل و محتوای عبری است و این ناتوی عبری که به بهانه مقابله با تهدید ایران آماده می شود، در دفاع از رژیم صهیونیستی و علیه امنیت ملی عربی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها