اقدامات جدید آنکارا برای پایان دادن به بحران اوکراین

کد خبر: 1177962

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه با اشاره به تداوم تلاش‌های این کشور برای پایان دادن به جنگ اوکراین، از تماس تلنفی خود با مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این‌ موضوع خبر داد.

اقدامات جدید آنکارا برای پایان دادن به بحران اوکراین

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه شامگاه یکشنبه با «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «آندری یرماک» رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین دیدار و رایزنی کرد.

کالین در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر، گفت: «ترکیه به تلاش‌های خود برای پایان دادن به بحران اوکراین و برقراری صلح در کل منطقه، که دوره حساس و دشواری را می‌گذراند، ادامه خواهد داد».

به نوشته وبگاه شبکه «تی‌آرتی» وی ضمن اشاره به انجام‌شدن این دیدار در استانبول، توضیح داد که با سالیوان و یرماک درباره عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و جنگ اوکراین، روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفتگو کرده است.

ریاست‌جمهوری ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: «در این نشست روابط سیاسی و اقتصادی ترکیه و آمریکا، زمینه‌های همکاری در صنایع دفاعی، وضعیت اوکراین، پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، تحولات در دریای اژه و مدیترانه و همچنین پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات جنوب قفقاز مورد بحث قرار گرفت».

در این بیانیه آمده است: «با اجرای سازوکار راهبردی بین دو کشور، انتظار می‌رود که زمینه‌های همکاری بر اساس منافع مشترک افزایش یابد. در این نشست تاکید شد که تکمیل فرآیند مربوط به درخواست خرید اف-۱۶ توسط ترکیه در راستای منافع راهبردی دو کشور خواهد بود».

بر این اساس، کالین در این نشست بر نقش اصلی ترکیه در ناتو تاکید کرد و گفت که متحدان در این ائتلاف نظامی باید در برابر خطرات امنیتی مشترک و تمامی تهدیدات تروریستی، یکپارچه عمل کنند.

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هشدار داده بود که درخواست عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را تا زمانی که این دو کشور به وعده‌های خود به آنکارا عمل نکنند، تایید نخواهد کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها