نخستین واکنش کاخ سفید به تصمیم نفتی اوپک پلاس

کد خبر: 1178352

سخنگوی کاخ سفید، در واکنش به کاهش تولید بی سابقه اوپک پلاس، گفت، ایالات متحده باید کمتر به اوپک پلاس و تولیدکنندگان خارجی نفت وابسته باشد.

نخستین واکنش کاخ سفید به تصمیم  نفتی اوپک پلاس

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، امروز چهارشنبه پس اینکه گروه تولیدکنندگان نفت (اوپک پلاس) بر سر بزرگ ترین کاهش تولید از زمان همه ‌گیری کرونا در سال 2020 توافق کردند، گفت، ایالات متحده باید کمتر به اوپک پلاس و تولیدکنندگان خارجی نفت وابسته باشد.

کربی به فاکس نیوز گفت، این کاهش تولید به معنای این است که اوپک پلاس پس از افزایش تولید طی تابستان، اندکی ارقام (تولید خود را) کاهش می دهد.

کربی مدعی شد: «اوپک پلاس دارد به جهان می گوید، آنها در حقیقت 3و نیم میلیون بشکه نفت بیشتر از میزان واقعی، تولید دارند.»

«در نتیجه، از برخی جهات، این کاهش اعلام شده در حقیقت فقط نوعی آنها را به همسویی بیشتر با تولید واقعی بازمی‌گرداند.»

گروه اوپک پلاس امروز توافق کردند تا روزانه 2 میلیون بشکه از تولید خود کم کنند.

گفته می شود، این تصمیم درحالی گرفته شده است که آمریکا به شدت به این گروه فشار می آورد تا تولید خود را کاهش ندهند زیرا واشنگتن می خواهد مانع افزایش دوباره قیمت بنزین در این کشور شود.

تحلیلگران بانک سیتی معتقدند: «افزایش قیمت نفت ناشی از یک کاهش تولید قابل توجه، احتمالا دولت بایدن را در آستانه انتخابات میان دوره آمریکا عصبانی می کند.»

«این اقدام اوپک پلاس می تواند واکنش های سیاسی بیشتری از سوی آمریکا در پی داشته باشد. از جمله آزادسازی بیشتری از محل ذخایر راهبردی نفت این کشور و یا تقویت بیشتر لایحه NOPEC.»

به گزارش فارس، لایحه (NOPEC) اجازه می‌ دهد اوپک و کشورهایی که با این سازمان همکاری می ‌کنند به ‌دلیل افزایش غیرطبیعی قیمت ‌های نفت، مورد پیگرد قانونی قرار گیرند. در ۲۰ سال گذشته، هر زمان که قیمت نفت رو افزایش گذاشته است، آمریکا برای زیر فشار گذاشتن اوپک، لوایح مشابهی در کنگره مطرح کرده اما هیچ گاه این لوایح به نتیجه نرسیده ‌اند.

بانک جی پی مورگان نیز اعلام کرد، پیش بینی می کند، واشنگتن اقدامات متقابلی از جمله آزادسازی ذخایر بیشتر نفت را در دستور کار قرار دهد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها