موضع جدید کیم جونگ اون درباره مذاکره با آمریکا

کد خبر: 1179103

رهبر کره شمالی می‌گوید دشمنان از یک سو از مذاکره و رابطه حرف می‌زنند و از سوی دیگر ما را با عملیات‌های نظامی تهدید می‌کنند.

موضع جدید کیم جونگ اون درباره مذاکره با آمریکا

 به نقل از راشاتودی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد کشورش دلیلی برای مذاکره با کره جنوبی و آمریکا نمی‌بیند.

رهبر کره شمالی دراین‌باره گفت: دشمنان از یک سو از مذاکره و رابطه حرف می‌زند و از سوی دیگر ما را به عملیات های نظامی تهدید می کنند! ما چیزی برای گفت‌وگو با دشمنان نداشته و لزومی به این کار نمی بینیم.

کیم جونگ اون این اظهارات را در جریان بازرسی از رزمایش‌ واحدهای هسته‌ای این کشور بیان کرد که از ۲۵ سپتامبر تا ۹ اکتبر (۳ تا ۱۷مهر) برگزار شد.

وی در ادامه افزود: کره شمالی وضعیت امنیتی ناپایدار شبه‌جزیره کره و تمام تحرکات نظامی دشمنان را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت و در صورت لزوم، دست به اقدامات متقابل نظامی خواهد زد.

رهبر کره شمالی همچنین هشدار داد که ادامه تهدیدات آمریکا و کره جنوبی، واکنش شدیدتر این کشور در پی خواهد داشت. وی بار دیگر تاکید کرد، نیروی هسته ای این کشور نقش دفاع از حاکمیت و مردم کره شمالی را ایفا می کند.

به نوشته وب‌سایت دولتی کره شمالی، آزمایش موشک‌های بالستیک کره شمالی در هفته‌های اخیر، در پاسخ به رزمایش نظامی اخیر آمریکا و کره جنوبی صورت گرفته است. پرتاب  این موشک‌ها، از جمله موشکی که سه شنبه گذشته از آسمان ژاپن عبور کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد، آزمایشی برای نمایش توانایی‌های دفاعی پیونگ یانگ بود. در اواخر سپتامبر، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن رزمایش مشترک ضد زیردریایی را در دریای ژاپن آغاز کردند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها