بورل: اتحادیه اروپا به بازار چین و انرژی ارزان روسیه متکی است

کد خبر: 1179194

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید رونق این اتحادیه در گذشته بر اساس انرژی ارزان روسیه و بازار چین بوده است.

 بورل: اتحادیه اروپا به بازار چین و انرژی ارزان روسیه متکی است

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت: «رونق اتحادیه اروپا مبتنی بر انرژی ارزان از روسیه و بازارهای چین بوده است و در حال حاضر این اتحادیه باید به دنبال منابع انرژی در داخل اروپا و بازسازی اقتصاد خود باشد.»

بورل در کنفرانس سالانه سفرای اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «توسعه اقتصادی ما مستلزم تجدید ساختار قوی در اقتصاد ما است.»

به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شکوفایی این اتحادیه از گذشته مبتنی بر انرژی [روسیه] و بازار [چین] بوده است و امروز ما باید تا آنجا که می‌توانیم راه‌های جدیدی برای تامین انرژی از داخل اتحادیه اروپا پیدا کنیم، زیرا نباید یک وابستگی را با وابستگی به جای دیگری تغییر دهیم، بلکه بهترین انرژی، انرژی است که در خانه خودمان(اتحادیه اروپا) تامین شود.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا همچنین یادآور شد که اتحادیه اروپا مدت‌هاست برای صادرات و واردات، انتقال فناوری، سرمایه‌گذاری و خرید کالاهای ارزان به بازار چین متکی بوده است. او افزود که نیروی کار ارزان چینی در کنار بانک‌های مرکزی اروپا با هم در مهار رشد تورم نقش داشته است، اما امروزه دسترسی به چین روز به روز دشوارتر می شود و این مشکلات سیاسی ایجاد خواهد کرد.

هشدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره منابع تامین انرژی برای این اتحادیه همزمان با جنگ در اوکراین و تحریم روسیه صورت می گیرد. روسیه در واکنش به تحریم های اعمالی از سوی کشورهای غربی، صدور گاز خود را به کشورهای اروپایی با محدودیت هایی روبرو کرده است.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها