جان کربی: امروز می‌تواند درگیری ها پایان یابد!

کد خبر: 1179550

هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: نشانه‌ای از تمایل روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای نداریم.

جان کربی: امروز می‌تواند درگیری ها پایان یابد!

هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: نشانه‌ای از تمایل روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای نداریم.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «جان کربی» هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز چهارشنبه در سخنانی ادعا کرد: ما می‌ خواهیم شاهد پایان جنگ در اوکراین باشیم و اگر «پوتین» (رئیس جمهور روسیه) تصمیم به خروج نیروهایش بگیرد، امروز می‌تواند درگیری ها پایان یابد!

هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفت: ما به مشورت با شرکای اوکراینی خود ادامه خواهیم داد و اطمینان حاصل می کنیم که سلاح ها و قابلیت های مورد نیاز آنها در اختیارشان قرار خواهد گرفت. ما معتقدیم که مذاکرات بهترین راه حل برای وضعیت اوکراین است.

وی در این باره به الجزیره گفت: «پوتین» هنوز تمایلی به مذاکره نشان نداده است؛ زلنسکی می‌ خواهد به دفاع از کشورش ادامه دهد و ما در این زمینه از او حمایت خواهیم کرد! ما اظهارات پوتین در مورد توسل به سلاح هسته ای را جدی می گیریم. ما با طرف روسی موافقیم که جنگ هسته‌ای نباید به انجام برسد و هیچ پیروزی هم ندارد.

«جان کربی» تصریح کرد: ما هیچ نشانه‌ ای ندیده‌ ایم که پوتین تصمیم به استفاده از سلاح هسته‌ای گرفته است یا اینکه ارتش او برای چنین احتمالی آماده می شود.

این مقام کاخ سفید چندی پیش هم در مصاحبه ای در این باره گفته بود: «پوتین» هیچ نشانه ای از تمایل به مذاکره (با اوکراین) نشان نداده است! برای خروج از آن به صورت مسالمت آمیز و دیپلماتیک بیابند. ما تقریباً هر روز با اوکراینی‌ ها در تماس هستیم و به ارائه کمک‌ های امنیتی به آنها ادامه می‌ دهیم.

در ارتباط با عملیات ویژه روسیه در اوکراین و ادعای واشنگتن برای تسهیل گفتگو میان کی یف و مسکو، کاخ ریاست جمهوری آمریکا دوشنبه پیش با تاکید بر رویکرد جنگ افروزانه خود اعلام کرده بود: ما به حمایت از اوکراینی‌ ها ادامه خواهیم داد تا برای پیروزی در نبرد به آنها کمک کنیم. زیرا آنها به سختی در حال نبرد هستند تا سرزمین‌های خود را بازپس بگیرند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها