آمریکا: چین بزرگترین چالش ژئوپلیتیک ما است

کد خبر: 1179595

مشاور امنیت ملی ریاست‌جمهوری آمریکا: ایالات متحده؛ چین را به عنوان بزرگترین چالش ژئوپلیتیک خود می‌بیند، اما نمی‌خواهد ببیند جهان به دو بلوک یا جنگ سرد دیگری تقسیم شده است.

آمریکا: چین بزرگترین چالش ژئوپلیتیک ما است

 آمریکا، چین را به عنوان چالش اصلی ژئوپلیتیک خود می بیند، اگرچه همزمان مدعی است که بدنبال جنگ سرد نیست.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا، در جریان یک نشست مطبوعاتی به رقابت و چالش چین در برابر امریکا اذعان کرد و گفت: «ایالات متحده؛ چین را به عنوان بزرگترین چالش ژئوپلیتیک خود می بیند، اما نمی خواهد ببیند جهان به دو بلوک یا جنگ سرد دیگری تقسیم شده است.»

این مقام آمریکایی افزود: «ما متوجه این مسئله هستیم که در فضای ژئوپلیتیک، جمهوری خلق چین مهمترین چالش ژئوپلیتیکی آمریکاست.»

سالیوان افزود: « در حالی که چالش چین برای آمریکا تا حد قابل توجهی در اقیانوس هند و اقیانوس آرام دیده می شود، اما این چالش ابعاد جهانی نیز دارد.»

روز چهارشنبه، ایالات متحده نسخه جدیدی از استراتژی امنیت ملی خود را منتشر کرد که شامل حدود 48 صفحه است. این سند حوزه های اولویت دار برای سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده را مشخص می کند و تهدیدهای اصلی را برای این کشور فهرست می کند. در بخش هایی از این سند به چالش چین در برابر آمریکا اشاره شده است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها