افغانستان |کمک‌های بشردوستانه اروپا/بازگشایی مدارس دخترانه

کد خبر: 1179907

اتحادیه اروپا در اطلاعیه‌ای اظهارداشت به کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه می‌دهد و به تازگی نیز کمک‌های پزشکی و دارویی به کابل ارسال کرده است.

افغانستان |کمک‌های بشردوستانه اروپا/بازگشایی مدارس دخترانه

اتحادیه اروپا در اطلاعیه‌ای اظهارداشت به کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه می‌دهد و به تازگی نیز کمک‌های پزشکی و دارویی به کابل ارسال کرده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که بیست و چهارمین بسته کمکی پزشکی و دارویی را به افغانستان ارسال کرده است.

این اتحادیه همچنین تاکید کرد به کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان ادامه خواهد داد.

پیش‌تر نیز سازمان بهداشت جهانی ضمن ابراز نگرانی از فروپاشی نظامی بهداشت و درمان افغانستان گفته بود جامعه جهانی باید به این کشور توجه بیشتری انجام دهد.

این سازمان گفته بود که افغانستان در ماه‌های آینده با کمبود تجهیزات پزشکی از جمله دارو روبرو خواهد شد.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (اوچا) نیز به تازگی اظهارداشت: سطح نیازمندی‌های بشری با گذشت هر روز در افغانستان افزایش می‌یابد و در شرایط کنونی 90 درصد جمعیت این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند و بیش از 50 درصد جمعیت آن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند./تسنیم

سخنگوی دولت موقت طالبان از بازگشایی حتمی مدارس دخترانه خبر داد

سخنگوی دولت موقت طالبان طی سخنانی در نشست ترکیه اظهارداشت که مدارس دخترانه در افغانستان حتما بازگشایی می‌شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان طی سخنانی در نشست علما در ترکیه گفت مدارس به روی تمام دختران حتماً بازگشایی می‌شود.

وی افزود: دولت کنونی افغانستان درباره واحدهای درسی، تنظیم سیستم حمل و نقل و کلاس‌های جداگانه در حال کار است.

سخنگوی دولت موقت طالبان گفت: در دولت گذشته، 70 درصد شهروندان به آموزش دسترسی نداشتند اما اکنون برای تمام شهروندان در هر گوشه‌ای از افغانستان فرصت آموزش فراهم شده و در 140 دانشگاه این کشور، هزاران دختر مشغول تحصیل هستند.

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان پیش از این نیز در مراسمی گفته بو:د «آموزش برای زن و مرد فرض مطلق است و برای بستن مدارس دخترانه دلیل شرعی وجود ندارد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها