امیر کویت کابینه جدید این کشور را معرفی کرد

کد خبر: 1180215

خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرد که شیخ نواف الاحمد الصباح امیر این کشور کابینه جدید را معرف کرد.

امیر کویت کابینه جدید این کشور را معرفی کرد

خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرد که شیخ نواف الاحمد الصباح امیر این کشور کابینه جدید را معرف کرد.

خبرگزاری رسمی کویت امروز یکشنبه اعلام کرد که شیخ نواف الاحمد الصباح امیر این کشور ترکیب جدید کابینه که شامل نخست وزیر و ۱۵ وزیر است را اعلام کرد.

در کابینه جدید کویت، احمد نواف الاحمد الصباح پسر امیر این کشور، بار دیگر به عنوان نخست وزیر و طلال خالد الاحمد الصباح معاون اول نخست وزیر و وزیر کشور تعیین شده است.

اعضای کابینه دولت کویت ۱۴ مهرماه یک روز پس از معرفی کابینه توسط امیر این کشور استعفای خود را اعلام کرده بودند.

انتخابات مجلس قانونگذاری کویت برای انتخاب ۵۰ نماینده ۳ هفته پیش برگزار شد. این انتخابات تغییرات گسترده در ترکیب نمایندگان پارلمان را در پی داشت و مخالفان ۶۰ درصد کرسی‌ها را به خود اختصاص دادند.

براساس قانون اساسی کویت با آغاز هر دوره جدید از پارلمان این کشور، دولت باید استعفا کند تا پارلمان جدید دولت منتخب خودش را معرفی نماید.

گفتنی است در ماه آگوست گذشته، هیئت وزیران کویت پس از اعلام انحلال کابینه، فرمانی را در زمینه برگزاری انتخابات در روز ۲۹ سپتامبر (روز گذشته) صادر کرد. در ژوئن گذشته نیز شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح ولیعهد و معاون امیر کویت، با توجه به ادامه بحران سیاسی در این کشور، انحلال پارلمان و فراخوان انتخابات عمومی را اعلام کرده بود. در ماه‌های گذشته، کویت شاهد یک بحران شدید بین دولت و پارلمان بوده است. در این مدت انحلال چند باره کابینه، منجر به ایجاد یک بن‌بست سیاسی در این کشور شده بود.

پارلمان (مجلس امت) در ساختار سیاسی کویت، از نفوذ قوی و اختیارات گسترده‌ای برخوردار است که این امکان را به آن می‌دهد که نخست وزیر و وزرا را استیضاح کرده و رأی عدم اعتماد به آنها بدهد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها