هیئت بلند پایه حماس به سوریه سفر می کند

کد خبر: 1180646

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که هیئتی بلند پایه از این جنبش به دمشق خواهد رفت.

هیئت بلند پایه حماس به سوریه سفر می کند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که هیئتی بلند پایه از این جنبش به دمشق خواهد رفت.

به نقل از خبرگزاری شهاب، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که هیئتی بلند پایه از این جنبش به ریاست خلیل الحیه فردا چهارشنبه به دمشق خواهد رفت.

وی افزود: هیئت جنبش حماس در کنار هیئت رهبران گروه های فلسطینی به سوریه خواهد رفت.

قاسم گفت که ریاست این هیئت را خلیل الحیه رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس بر عهده خواهد داشت.

گفتنی است، ماه ژوئن گذشته دو مقام حماس اعلام کردند که این جنبش تصمیم گرفته تا روابط خود با دولت سوریه را احیا کند. جنبش حماس ۲۴ شهریورماه سال جاری با اعلام قدردانی از حمایت‌های سوریه از مردم فلسطین و آرمان آنها، از ازسرگیری روابط این جنبش با سوریه خبر داد.

حماس در بیانیه ای بر رویکرد ثابت خود در لزوم پیشبرد و تقویت روابط با جهان عرب و کشورهای اسلامی و همه حمایت کنندگان از آرمان فلسطین و حرکت خود در مسیر ایجاد و بهبود روابط مستحکم با جمهوری عربی سوریه تاکید و اعلام کرد که با هدف خدمت به آرمان فلسطین به ویژه با توجه به تحولات سریع  منطقه‌ای و بین المللی پیرامونی، روابط خود را با کشور برادر سوریه از سر می‌گیرد.

جنبش حماس:هدف قرار دادن ملت فلسطین در جهان تروریسم سازمان یافته است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تاکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن ملت فلسطین در اقصی نقاط جهان تروریسم سازمان یافته است که باید محکوم شود و عاملان آن محاکمه شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با تاکید بر اینکه اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن ملت فلسطین در اقصی نقاط جهان تروریسم سازمان یافته است که باید محکوم شود و عاملان آن محاکمه شوند، از تلاش های دولت مالزی و سرویس های امنیتی این کشور برای آزادسازی شهروند ربوده شده فلسطینی از چنگ عناصر موساد قدردانی کرد.

بر همین اساس، فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس گفت: از تلاش های دولت و سرویس های امنیتی مالزی برای آزادی شهروند ربوده شدن فلسطینی از چنگ عناصر موساد قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه موساد حاکمیت مالزی را نقض کرده و تلاش کرده است به امنیت و ثبات این کشور ضربه بزند، افزود: از جامعه بین الملل و سازمان ملل می خواهیم که این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم و تلاش کنند رهبران این رژیم به خاطر جنایت هایشان علیه ملت فلسطین در داخل اراضی اشغالی و سراسر جهان، در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.

گفتنی است، رسانه‌های مالزی فاش کردند که سرویس‌های امنیتی این کشور یک شبکه جاسوسی وابسته به سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را متلاشی کرد.

به گفته مقامات مالزی، هسته وابسته به موساد یک کارشناس فناوری اطلاعات فلسطینی از اهالی غزه را روز ۲۸ ماه سپتامبر گذشته در مرکز کوالالامپور ربوده و او را به خانه‌ای روستایی در حومه پایتخت منتقل کردند، اما نیروهای اطلاعاتی مالزی توانستند ظرف ۲۴ ساعت آدم ربایان را شناسایی و آنها را دستگیر و گروگان فلسطینی را آزاد کنند تا پس از چند روز از آزادی مالزی را به مقصد غزه ترک کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها