رایزنی مهم فرستاده پوتین با بشار اسد

کد خبر: 1181049

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل مشترک مورد توجه دو طرف رایزنی کرد.

رایزنی مهم فرستاده پوتین با بشار اسد

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل مشترک مورد توجه دو طرف رایزنی کرد.

به نقل از المیادین، رئیس جمهور سوریه با یک هیئت روسی به ریاست نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه دیدار کرد و دو طرف در این دیدار درباره پرونده پناهجویان و آوارگان سوری و روابط دوجانبه بین مسکو و دمشق گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، «بشار اسد» روز پنج شنبه یک هیئت روسی به ریاست «الکساندر لاورنتیف» را به منظور گفتگو درباره نتایج پنجمین نشست مشترک سوریه و روسیه ویژه پیگیری کنفرانس بین المللی بازگشت پناهندگان و آوارگان سوری به کشورشان به حضور پذیرفت.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار بر اهمیت ساز و کارهای پیگیری نتایجی که سفرا و مقامات دو کشور در پنجمین نشست مشترک سوریه و روسیه به آن دست یافتند، تأکید کرد.

بشار اسد ضمن اشاره به اهمیت کار مشترک بین کشورش با روسیه در ابعاد فرهنگی و آموزشی، افزود: هدف بزرگ‌تر ایجاد به هم تنیدگی در سطح مردمی، بر اساس پایه‌ای است که طی دهه‌های گذشته وجود داشته است. وی در این زمینه خاطرنشان کرد که شرایط جنگ مشترک علیه تروریسم، به ادغام مردم روسیه و سوریه از نظر فرهنگی و اجتماعی کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه پوتین همچنین موفقیت مسکو در برگزاری همه پرسی الحاق منطقه دونباس و دو استان خرسون و زاپروژیا به فدراسیون روسیه را تبریک گفت و تأکید کرد: مردم سوریه عملیات نظامی ویژه در دنباس را به همان شیوه‌ای دنبال می‌کنند که نبرد با تروریست‌ها در سوریه را دنبال می‌کنند، زیرا جنگی که روسیه انجام می‌دهد به نفع بازگرداندن تعادل بین المللی است.

همچنین در این دیدار هیئت شرکت کننده در کنفرانس بین المللی پیگیری امور آوارگان و پناهجویان، نتایج و خروجی‌های به دست آمده بین دو طرف در مورد این پرونده و همکاری‌های دوجانبه را به بشار اسد منتقل کرد. اعضای هیأت خاطرنشان کردند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای توسعه روابط و همکاری‌ها با سوریه اهمیت ویژه ای قائل است.

این هیئت تأکید کرد که جلسات کمیته‌های هماهنگی وزرای سوریه و روسیه فرصتی برای بحث در مورد چشم انداز کار آینده و شناسایی زمینه‌های جدید همکاری فراهم می‌کند و در حال حاضر، همکاری‌های مسکو - دمشق شامل طیف گسترده‌ای از زمینه‌های حیاتی مرتبط با صنعت، کشاورزی و برق و همچنین فرهنگ، آموزش و تحقیقات علمی است.

نخستین جلسه پنجمین نشست مشترک سوریه و روسیه برای پیگیری کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان و پناهجویان سوری به کشورشان، از روز سه شنبه گذشته آغاز شد و شامل جلسات و نشست‌های دوجانبه در زمینه‌های فناوری، علم، مالی، برق، نفت و انرژی‌های تجدیدپذیر بود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها