جنگ قدرت برای ولیعهدی امارات

کد خبر: 1181325

محمد بن زاید که خود ولیعهد برادرش بود، در میان جنگ قدرت برای ولیعهدی امارات تلاش دارد، پسرش را برای امر آماده می‌کند.

جنگ قدرت برای ولیعهدی امارات

محمد بن زاید که خود ولیعهد برادرش بود، در میان جنگ قدرت برای ولیعهدی امارات تلاش دارد، پسرش را برای امر آماده می‌کند.

پایگاه اطلاعاتی " تاکتیکال ریپورت" (tacticalreport) در گزارشی اعلام کرد، محمد بن زاید تلاش خزنده‌ای را برای آماده سازی پسرش خالد جهت حضور در جایگاه ولیعهدی امارات متحده عربی آغاز کرده است.

به گزارش این رسانه خالد بن محمد بن زاید از سال 2016 تا به امروز رئیس سرویس امنیت کشور و جانشین مشاور امنیتی ملی با درجه وزیر است، که منصب جدیدی هم برای او تحت عنوان رئیس شورای اجرایی شیخ نشین ابوظبی به شکل اختصاصی ایجاد شده است.

این پایگاه به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داد، خالد بن محمد در حال حاضر در مرحله جمع آوری حامی است، تا در جایگاهی که تا چندی پیش پدرش بر آن تکیه زده بود، قرار بگیرد، و ولیعهد پدرش شود.

دیپلمات‌های مطلع از این رقابت تاکید دارند، خالد، عموهای خود را به عنوان رقبای سرسخت خود می‌بیند و برای عبور از عموهایش تلاش هایش را آغاز کرده و در عین حال اطمینان دارد که دست آخر (با کمک پدر) به ولیعهدی ابوظبی خواهد رسید.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است، که اخیرا شاهد ماموریت‌های خارجی خالد هم بودیم که در این اقداماتی بی سابقه بوده است.

منابع نزدیک به این شیخ نشین هم تاکید دارند، محمد بن زاید روز به روز به شکل آشکارتری از تمایل خود به ولیعهدی پسرش سخن می‌گوید و با افزایش اختیارات خالد بن محمد دست او را در مقابل عموهایش برتر می‌کند.

با این حال او همچنان مخالفان سرسختی دارد که یکی از مهم‌‌ترین آنها طحنون بن زاید مرد قدرتمند امنیتی و اقتصادی امارات است، منصور بن زاید که سرمایه گذاری‌های هنگفت خارجی کشور را در قبضه خود دارد دیگر شخصیتی است که به دنبال ریاست بر امارات بعد از برادرش محمد است، این در حالی است که پیش از این پسران خلیفه بن زاید رئیس سابق امارات به طور کامل از صحنه سیاسی این کشور محو شده بودند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها