نامزدی «سوناک» برای نخست وزیری انگلیس

کد خبر: 1181470

وزیر خزانه داری سابق انگلیس رسما درخواست خود را برای نامزدی نخست وزیری این کشور اعلام کرد.

نامزدی «سوناک» برای نخست وزیری انگلیس

وزیر خزانه داری سابق انگلیس رسما درخواست خود را برای نامزدی نخست وزیری این کشور اعلام کرد.

به نقل از اسپوتنیک، وزیر خزانه داری سابق انگلیس تصمیم خود برای تصدی مقام نخست وزیری این کشور را اعلام کرد.

«ریشی سوناک» امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که انگلیس کشور بزرگی است، اما با یک بحران اقتصادی عمیق مواجه است.

وزیر خزانه داری سابق انگلیس که عزم خود را برای جایگزینی «لیز تراس» نخست وزیر مستعفی انگلیس جزم کرده در ادامه آورد که به همین دلیل است که می‌خواهد رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر بعدی باشد. سوناک افزود: من می‌خواهم اقتصادمان را سامان دهم و حزبمان را متحد کنم.

در بیانیه سوناک یادآور می‌شود که وی پیش‌تر نیز در پست‌های دولتی خود به هدایت اقتصاد انگلیس در سخت‌ترین زمان‌ها کمک کرده است.

سوناک البته تاکید کرد که چالش‌هایی که اکنون انگلیس با آن‌ها روبرو است، به مراتب بزرگ‌تر هستند. اما در صورتیکه انتخاب درستی (نخست وزیر آینده) صورت گیرد، فرصت‌های فوق‌العاده در پیش است. وزیر خزانه داری سابق انگلیس در پیام خود متذکر شد که وی یک برنامه روشن برای رفع بزرگترین مشکلاتی که انگلیس با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند دارد و به وعده‌های خود دراین باره عمل خواهد کرد.

روز شنبه روزنامه انگلیسی زبان اسکای نیوز به نقل از یک منبع ناشناس در کمپین انتخاباتی سوناک نوشت که سوناک هم اکنون حمایت دست کم ۱۰۰ عضو حزب محافظه کار را به دست آورده است، این حداقل مورد نیاز برای داشتن شانس کسب نخست وزیری بعدی انگلیس است.

در ادامه ناپایداری سیاسی و افزایش مشکلات اقتصادی در انگلیس، «لیز تراس»، نخست‌وزیر ۴۴ روزه، پنجشنبه پیش در پی انتقادات شدید و از دست دادن قدرت سیاسی، از سمت خود کناره‌گیری کرد و اکنون رقابت برای جایگزینی وی آغاز شده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها