مقام آمریکایی استفاده روسیه از بمب اتم را رد کرد

کد خبر: 1181742

مقام ارشد نظامی آمریکا گفت ایالات متحده هیچ نشانه‌ای مبنی بر تصمیم روسیه در استفاده از سلاح‌های اتمی، شیمیایی یا بیولوژیک در نبرد با اوکراین ندارد.

مقام آمریکایی استفاده روسیه از بمب اتم را رد کرد

یک مقام ارشد نظامی آمریکا غروب دوشنبه به وقت تهران گفت که ایالات متحده هیچ نشانه‌ای مبنی بر تصمیم روسیه در استفاده از سلاح‌های اتمی، شیمیایی یا بیولوژیکی علیه اوکراین ندارد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» این مقام ارشد نظامی آمریکا که به هویت او اشاره‌ای نشده، به خبرنگاران گفت: «ما هنوز چیزی ندیده‌ایم که نشان دهد روس‌ها تصمیمی برای استفاده از سلاح اتمی گرفته‌اند.

این مقام آمریکایی افزود که این موضوع در مورد سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی نیز صدق می‌کند. این اظهارات پس از هشدارهای مکرر روسیه مبنی بر اینکه اوکراین ممکن است از بمب رادیو اکتیو استفاده کند، بیان شد.

در رویدادی در این رابطه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه تهدید مقامات اوکراینی به استفاده از نوعی بمب رادیواکتیو علیه نیروهای روس را واقعی و تهدید جدی توصیف کرد.

پسکوف در نشست خبری در کرملین گفت رژیم کی‌یف آشکارا تهدید کرده که از بمب رادیو اکتیو استفاده می‌کند و وزارت دفاع روسیه نیز این اطلاعات را به غرب داد، حال می‌خواهند باور کنند یا خیر.

 وی توضیح داد: «واقعیت این است که بی‌اعتمادی آنها به اطلاعاتی که طرف روسی مخابره کرده است به این معنی نیست که تهدید استفاده از چنین بمبی وجود ندارد. تهدید آشکار است.»

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز روز یکشنبه  در تماس همتایان خود از آمریکا، فرانسه و ترکیه در مورد استفاده احتمالی کی‌یف از این نوع بمب رادیواکتیو علیه نیروهای روس و خاک این کشور قویاً ابراز نگرانی کرده بود.

این در حالی است که «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  برای منحرف کردن توجهات از این مسئله، ادعا کرده که  روسیه تنها کشوری است که قادر به استفاده از تسلیحات اتمی در قاره اروپاست./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها