موضع جدید صدر اعظم آلمان درباره جنگ اوکراین

کد خبر: 1181932

صدر اعظم آلمان بر تداوم جنگ افروزی غرب در اوکراین تاکید کرد.

موضع جدید صدر اعظم آلمان درباره جنگ اوکراین

 به نقل از تاس، صدر اعظم آلمان از ادامه کمک های غرب به اوکراین تا زمان نامشخص گفت.

«اولاف شولتز» امروز سه شنبه اعلام کرد که غرب قصد دارد برای دهه‌های آتی کمک های خود به اوکراین را ادامه دهد. به گفته صدر اعظم آلمان این کمک ها در قالب «طرح مارشال قرن بیست و یکم» در دستور کار قرار دارد.

صدر اعظم آلمان که در افتتاحیه یک کنفرانس بین المللی با موضوع احیای اوکراین در برلین سخنرانی می کرد، گفت: هم اکنون زمان بحث درخصوص آینده اوکراین و نحوه تامین مالی آن است. ما امروز اینجا هستیم تا چگونگی تامین و حفظ بودجه برای بازسازی و نوسازی اوکراین را برای سال ها و دهه های آتی مورد بررسی قرار دهیم.

شولز رویکرد جنگ افروزانه غرب را مورد تاکید قرار داد و گفت این (کمک به اوکراین) چیزی نیست جز ایجاد طرح مارشال جدید برای قرن بیست و یکم، که به توصیف شولتز وظیفه ای برای نسل هاست که باید از هم اکنون آغاز شود.

صدر اعظم آلمان حمایت اتحادیه اروپا از دولت اوکراین را یک تصمیم ژئوپلیتیک درست توصیف کرد و اطمینان خاطر داد که حمایت غرب از اوکراین مادامی که لازم باشد ادامه خواهد داشت.

شولتز همچنین جنگ افروزی کشور در اوکراین را یادآور شد و گفت که آلمان به ارائه کمک های همه جانبه به دولت کی یف از جمله تامین سیستم های دفاع هوایی ادامه خواهد داد.

صدراعظم آلمان در پایان ابراز امیدواری کرد که موضوع احیای اوکراین در اجلاس سران گروه ۲۰ در بالی اندونزی در ماه نوامبر در دستور کار قرار گیرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها