پوتین شخصا بر مانورهای هسته‌ای نظارت کرد

کد خبر: 1182276

رئیس‌جمهوری روسیه شخصاً بر تمرین‌های نظامی برای اجرای یک حمله اتمی تلافی‌جویانه نظارت کرد.

پوتین شخصا بر مانورهای هسته‌ای نظارت کرد

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هدف از این رزمایش‌ها را "آمادگی نیروهای تهاجمی راهبردی روسیه برای انجام یک حمله هسته‌ای عظیم در پاسخ به حمله هسته‌ای دشمن" توصیف کرد.

به گفته کرملین، نیروهای بازدارنده زمینی، دریایی و هوایی در این مانورهای نظامی شرکت کردند. اهداف واقع در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه توسط موشک بالستیک قاره‌پیمای "یارس" و موشک بالستیک "سینوا" که از دریای بارنتس پرتاب شد، نابود شدند. همچنین بمب‌افکن‌های استراتژیک Tu-۹۵ در این رزمایش شرکت کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اواخر فوریه، چند روز پس از آغاز جنگ مسکو در اوکراین، دستور داد تا سطح آمادگی نیروهای هسته‌ای راهبردی روسیه افزایش یابد. در هفته‌های اخیر، ایالات متحده و چندین قدرت غربی دیگر مدعی شده‌اند که مسکو در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک حمله هسته‌ای تاکتیکی در اوکراین است - که کرملین به شدت آن را رد کرده است.

در مقابل، مسکو هم اوکراین را به آماده شدن برای شلیک یک "بمب کثیف" متهم کرده است. وزیر دفاع روسیه با همکاران خود در ایالات متحده، انگلیس و چندین کشور دیگر تماس گرفته تا نگرانی‌های مسکو را در میان بگذارند. اوکراین این اتهامات را رد کرده و آن را "پوچ" خوانده است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها