عراق : آماده هر اقدامی برای پایان جنگ یمن هستیم

کد خبر: 1183006

وزیر خارجه عراق از آمادگی بغداد برای کمک به پایان جنگ در یمن خبر داد و از همه طرفهای درگیر خواست برای جلوگیری از تداوم جنگ به میز گفت‌وگو روی آورند.

عراق : آماده هر اقدامی برای پایان جنگ یمن هستیم

«فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در الجزائر با «احمد عوض بن مبارک»، وزیر خارجه دولت مورد حمایت عربستان در یمن دیدار کرد.

وزیر خارجه عراق اهتمام عراق نسبت به تحولات یمن را اعلام و بر لزوم پایان درگیری در این کشور تاکید کرد.

وی افزود: ما آنچه در یمن رخ می دهد را دنبال می‌کنیم و نسبت به تحولات آن ابراز نگرانی می‌کنیم. سیاست عراق به مساله یمن اهتمام دارد و ما با توجه به جایگاه ژئوپلتیک عراق آماده هر اقدامی برای پایان جنگ در یمن هستیم.

فواد حسین با اشاره به اینکه موضع عراق مذاکره همه طرف‌هاست، از همه خواست به این گزینه برای جلوگیری از ویرانی بیشتر و پیامدهای اجتماعی آن که بر امنیت و توسعه بازتاب منفی دارد، روی آورند.

وی تاکید کرد که اوضاع در یمن بر وضعیت امنیت منطقه تاثیر می‌گذارد از این رو شایسته است تلاش جدی برای گسترش امنیت و تحکیم ثبات صورت گیرد.

وزیر خارجه عراق با تاکید بر اهتمام جدی دولت یمن برای دستیابی به توافق صلح و پایان منازعه و درگیری در این کشور، خواستار احیای توافقنامه فرهنگی بین عراق و یمن در چارچوب نقش آفرینی در تقویت روابط بین دو کشور شد.

از سویی دیگر «احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه دولت مورد حمایت عربستان در یمن، تشکیل دولت جدید عراق و رای اعتماد به  «فواد حسین» به عنوان وزیر خارجه عراق را تبریک و حادثه انفجار تانکر در بغداد را تسلیت گفت.

وی افزود: دولت یمن به مساله گفتگوی داخلی اهمیت بسیاری می دهد و بر لزوم عدم مداخله در امور داخلی یمن تاکید می‌کند زیرا این مساله موجب تشدید بحران و تنش در کشور می‌شود.

از سوی دیگر فواد حسین وزیر خارجه عراق در دیدار با «سالم عبدالله الجابر الصباح» همتای کویتی خود، گفت: ما تفاهمات مشترکی با کویت در پرونده های بسیاری داریم.

وی روابط کویت و عراق را خوب توصیف کرد که به گفته او روند مطلوبی را طی می کند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها