استفاده روسیه از سلاح‌های دقیق در جنگ اوکراین

کد خبر: 1183470

وزیر دفاع روسیه گفت که نیروهای مسلح روسیه با استفاده از سلاح‌های دقیق توان نظامی اوکراین را تضعیف می‌کنند.

استفاده روسیه از سلاح‌های دقیق در جنگ اوکراین

وزیر دفاع روسیه گفت که نیروهای مسلح روسیه با استفاده از سلاح‌های دقیق توان نظامی اوکراین را تضعیف می‌کنند.

وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفت که نیروهای مسلح روسیه توان نظامی اوکراین را تضعیف کرده و زیرساخت‌های حیاتی کی‌یف را مورد حمله قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشستی گفت: «ما با استفاده از تسلیحات دقیق به طور موثر به تخریب زیرساخت‌های نظامی و همچنین تاسیساتی که بر کاهش توان نظامی اوکراین تاثیر دارند، ادامه می‌دهیم. همزمان، همه اقدامات ممکن برای جلوگیری از مرگ غیرنظامیان اوکراینی در حال انجام است.»

وزیر دفاع روسیه افزود که اوکراین  به ارتکاب اقدامات تروریستی با هدف نابودی غیرنظامیان و تخریب امکانات اجتماعی ادامه می‌دهد.

شویگو گفت: «نیروهای مسلح اوکراین بمباران نیروگاه هسته‌ای" زاپروژیا" و مکان‌های توزیع کمک‌های بشردوستانه را متوقف نمی‌کنند و به طور عمد حملات هدفمندی را به تجمعات غیرنظامیان انجام می‌دهند.»

فرمانده دفاع روسیه افزود که نیروهای روس در ۱۰ روز گذشته بیش از ۲۰۰ تیر موشک «هایمارس» اوکراین را رهگیری کرده‌اند.

طی روزهای گذشته،  حملات روسیه به زیر ساخت‌های نظامی و انرژی اوکراین افزایش یافته است.

شاهدان عینی در کی‌یف پایتخت اوکراین از وقوع سلسله انفجارها در روز دوشنبه خبر دادند. روسیه بعد از اتهام زدن به کی‌یف درباره انفجار در پل کریمه، طی هفته‌های اخیر حملات موشکی به اوکراین را تشدید کرده است. «ایهور ترخوف» شهردار خارکیف اوکراین از دو حمله موشکی روسیه به «زیرساخت حیاتی» این شهر اوکراین خبر داده است.

«آندری یرماک» رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی تلگرامی ادعا کرده که «روس‌های بازنده علیه تاسیسات غیر نظامی جنگ به راه انداخته‌اند.»

مقام‌های مسکو اما اظهارات مسئولان کی‌یف درباره حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراین را بارها رد و اعلام کرده‌اند که ارتش روسیه تنها اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهد/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها