هشدار زاخارووا به تحرکات نروژ در نزدیکی مرز روسیه

کد خبر: 1183674

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص تبعات تحرکات نظامی نروژ در نزدیکی مرزهای این کشور هشدار داد.

هشدار زاخارووا به تحرکات نروژ در نزدیکی مرز روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص تبعات تحرکات نظامی نروژ در نزدیکی مرزهای این کشور هشدار داد.

به نقل از تاس، روسیه نسبت به تشدید اقدامات نظامی نروژ در نزدیکی مرزهای خود هشدار داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه آمادگی های نظامی نروژ در نزدیکی مرزهای خود را به منزله راهی برای تشدید تنش ها در منطقه قلمداد می کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تحرکات نروژ در نزدیکی مرزهای این کشور را این گونه تشریح کرد که پایگاه های نظامی خارجی در نروژ به صورت دائمی درآمده اند. زیرساخت های مربوطه مدرن شده اند، تجهیزات مدرن خریداری می شود و اسلو اکنون درزمره فعال ترین حامیان دخالت ناتو در قطب شمال است.

زاخارووا در کنفرانس خبری وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که تحولات نزدیک مرزهای روسیه به مفهوم پیگیری تعمدی یک مسیر مخرب به سمت تشدید تنش ها در منطقه یورو- قطب شمال از سوی اسلو و در نهایت بر هم زدن روابط روسیه و نروژ است.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه تاکیدکرد این انتخاب مسکو نبوده است. مسکو همواره پذیرای گفتگوهای صادقانه و محترمانه است، با این حال هرگونه اقدام غیردوستانه با پاسخ به موقع و البته کافی از سوی روسیه به دنبال خواهد داشت./مهر

روسیه: کشورهای هسته ای دست از اقدامات تحریک آمیز بردارند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد باید از هر گونه اقدامی که کشورهای صاحب سلاح هسته ای را در مقابل هم قرار دهد، پرهیز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه از کشورهای غربی خواست تا دست از اقدامات تحریک آمیز با استفاده از سلاح هسته ای بردارند.

در پاسخ به فرافکنی های گسترده غرب در خصوص بکارگیری سلاح هسته ای در جنگ اوکراین، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه طی بیانیه ای در خصوص جلوگیری از جنگ هسته ای اعلام کرد: مسکو متعهد به تضمین ثبات استراتژیک جهانی است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید می شود: نظر به اوضاع آشفته کنونی، وظیفه اصلی جلوگیری از هرگونه درگیری نظامی میان کشورهای صاحب سلاح هسته ای است.

وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که از پنج کشور هسته‌ای می‌خواهیم دست از اقدامات تحرک آفرین با توسل به سلاح‌های کشتار جمعی بردارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها