خنثی کردن مین ضد ایرانی با نقش الجزایر

کد خبر: 1184866

سخنگوی «جنبش جامعه صلح» الجزایر گفت کشورش با خنثی کردن اصرار برخی از حاضران در نشست اخیر سران اتحادیه عرب برای محکومیت ایران، نقش کلیدی در تضمین موفقیت این نشست ایفا کرد.

خنثی کردن مین ضد ایرانی با نقش الجزایر

سخنگوی «جنبش جامعه صلح» الجزایر گفت کشورش با خنثی کردن اصرار برخی از حاضران در نشست اخیر سران اتحادیه عرب برای محکومیت ایران، نقش کلیدی در تضمین موفقیت این نشست ایفا کرد.

به نقل از المیادین، مسئول امور رسانه‌ای و ارتباطات در جنبش جامعه صلح الجزایر با تأکید بر اینکه ایران سابقه مقاومتی غیر قابل انکاری دارد، ضمن اشاره به نا آرامی‌های اخیر در ایران گفت که تلاش برای هدف قرار دادن و تضعیف ایران، به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود و آنها در صورت سقوط ایران به منطقه عربی رحم نخواهند کرد.

بر اساس این گزارش، «ناصر حمدادوش» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: الجزایر با خنثی کردن برخی مین‌ها، از جمله اصرار برخی از حاضران برای محکومیت ادعای دخالت ایران یا ترکیه در منطقه، نقش کلیدی در تضمین موفقیت نشست اخیر سران کشورهای اتحادیه عرب ایفا کرد.

وی ادامه داد: الجزایر با همه، چه در داخل کشورهای عربی و چه با کشورهای اسلامی از جمله ایران و ترکیه، روابط مثبتی دارد. بنابراین اصرار داشت که در طول اجلاس اخیر سران اتحادیه عرب نکات بحث برانگیز مطرح نشود.

حمدادوش تصریح کرد: تضعیف ایران و ترکیه نه می‌تواند در خدمت اعراب باشد و نه ایران یا ترکیه، بلکه فقط به نفع دشمن واقعی منطقه یعنی رژیم صهیونیستی و هژمونی غرب به رهبری آمریکا است.

سخنگوی جامعه صلح الجزایر خاطرنشان کرد: هیچ منفعتی در دشمنی با ایران و ترکیه و پرداختن به نقاط اختلاف با آن‌ها وجود ندارد، زیرا آنچه ما را به هم پیوند می‌دهد بیش از آن چیزی است که ما را از هم جدا می‌کند و گفت‌وگو راه عبور از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم.

وی همچنین به اهمیت کنار گذاشتن اختلافات و حرکت به سوی آنچه ملت را در یک چشم انداز متمدنانه همگرایی عربی و اسلامی گرد هم می‌آورد، اشاره کرد و گفت که منظورش، همگرایی کشورهای عربی با مهم‌ترین قدرت‌های منطقه به رهبری ایران و ترکیه است. الجزایر در سطح احزاب، سازمان‌ها و کشورها تلاش می‌کند تا بر موانع غلبه کند و گفتگو بین احزاب و کشورهای عربی و اسلامی برقرار کند.

این مقام حزبی الجزایری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع فلسطین گفت: بر سر مسئله فلسطین اختلاف نظر عربی وجود دارد مبنی بر اینکه راه حل این بحران، مذاکره است یا مقاومت. بنابراین، الجزایر قبل از اجلاس سران عربی مسئولیت حل این موضوع را از طریق ابتکار اتحاد مجدد گروه‌های فلسطینی برای دستیابی به آشتی داخلی به عهده گرفت.

وی افزود: جنبش جامعه صلح الجزایر می‌خواهد از گزینه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی حمایت و عادی‌سازی را در همه اشکال آن جرم انگاری کند، زیرا غیرمنطقی است که هر کشور عربی خارج از چشم‌انداز سیاسی واحد عربی تصمیم گیری کند.

حمدادوش در سخنان خود به برخی کشورهای عربی اشاره کرد که در مرزهای عادی سازی سیاسی و دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی توقف نکردند، بلکه به سمت مرحله خطرناک‌تر یعنی عقد قراردادهای نظامی و امنیتی رفتند به گونه‌ای که اعراب را تهدید می‌کند. وی تأکید کرد: عادی سازی با رژیم صهیونیستی از سوی ما محکوم، مردود و جرم است، حتی اگر از اسلام سیاسی، فتوای به ظاهر دینی و یا هر نص قانونی نشأت گرفته باشد.

این مقام الجزایری به موضوع احیای روابط سوریه و حماس هم پرداخت و گفت: حماس» وقتی موضوع آشتی خود با سوریه را با الجزایر مطرح کرد، پاسخ الجزایر، لزوم قرار گرفتن مقاومت در یک خندق واحد به دور از برانگیختن موارد اختلافی در امور داخلی سوریه یا لبنان بود. کسانی هستند که حتی از طریق شعارهای مذهبی و فتواهای قانونی با تصمیم حماس برای بازگشت به سوریه مخالفت کرده‌اند، اما ما در جنبش جامعه صلح الجزایر می‌گوئیم که گزینه بازگشت به روابط با سوریه و قرار گرفتن مقاومت در یک خندق واحد، گزینه‌ای راهبردی و صحیح است.

حمدادوش با اشاره به اینکه سوریه علیرغم آنچه که از سوی برادران عرب و جامعه جهانی متحمل شده، به آرمان فلسطین وفادار مانده است، آرزو کرد که سوریه به امنیت و جایگاه طبیعی خود بازگردد.

وی در خصوص مقاومت لبنان هم گفت: ایستادگی مقاومت لبنان در برابر دشمن صهیونیستی باعث افتخار ملت‌های عربی شده است.

ناصر حمدادوش در پایان سخنان خود اظهار داشت: تغییر در داخل کشورها نه با سلاح و نه با کمک هیچ طرف خارجی امکان پذیر نیست./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها