عصبانیت شدید رژیم صهیونیستی از اوکراین

کد خبر: 1185661

رأی مثبت اوکراین به پیشنهاد فلسطین برای صدور استفساریه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه درباره "ماهیت حقوقی اشغالگری استعماری اسرائیل" در سرزمین فلسطین، خشم صهیونیست‌ها را به همراه داشته است.

عصبانیت شدید رژیم صهیونیستی از اوکراین

رأی مثبت اوکراین به پیشنهاد فلسطین برای صدور استفساریه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه درباره "ماهیت حقوقی اشغالگری استعماری اسرائیل" در سرزمین فلسطین، خشم صهیونیست‌ها را به همراه داشته است.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل برودسکی، سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین از رای مثبت کی‌یف به پیشنهاد فلسطین برای صدور استفساریه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره "ماهیت حقوقی اشغالگری استعماری اسرائیل" در سرزمین فلسطین انتقاد کرد.

برودسکی در توییتی در این باره نوشت: حمایت اوکراین از این پیشنهاد بسیار ناامیدکننده است.

وی تاکید کرد: حمایت از ابتکارعمل‌های ضد اسرائیلی در سازمان ملل به اعتمادسازی میان اسرائیل و اوکراین کمک نمی‌کند.

کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل شامگاه جمعه بنا به پیشنهاد فلسطین با صدور حکمی، از دیوان بین‌المللی کیفری خواست استفساریه خود را درباره "ماهیت حقوقی اشغالگری استعماری اسرائیل" در سرزمین فلسطین از جمله قدس اشغالی اعلام کند.

ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره اظهار کرد: کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل که کمیته ویژه رسیدگی به مسائل سیاسی و استعمارزدایی است، با درخواست فلسطین برای اعلام آراء حقوقی و نیز استفساریه عالی‌ترین هیئت قضایی بین‌المللی یعنی دیوان بین‌المللی کیفری درباره حقیقت اشغالگری استعماری اسرائیل در سرزمین فلسطین از جمله قدس موافقت کرد.

المالکی این تصمیم سازمان ملل را تاریخی خواند و گفت: این یک پیروزی و دستاورد دیپلماتیک و حقوقی فلسطینی و بین‌المللی است.

در این رای‌گیری ۹۸ کشور عضو سازمان ملل به این طرح رای مثبت داده و در مقابل ۱۷ کشور از جمله آمریکا، ایتالیا، آلمان، استرالیا، کانادا، اتریش و جمهوری چک رای مخالف داده و ۵۲ کشور نیز از شرکت در رای‌گیری امتناع ورزیدند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در واکنش به موافقت سازمان ملل با این پیشنهاد فلسطین نوشت، این یعنی اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری محاکمه خواهد شد./ایسنا

یک رسانه اسرائیلی پیشتر اعلام کرده بود که اسرائیل در آستانه تشکیل کابینه جدید خود، به تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اقدام رهبری تشکیلات در سازمان ملل و درخواست از دیوان بین‌المللی کیفری برای اعلام رای خود درباره قانونی نبودن ادامه اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری و گسترش شهرک‌سازی‌ها هشدار داده بود.

انتهای پیام

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها