رئیس‌جمهور خودشیفته فرانسه مشغول کنکاش در امور داخلی ایران

کد خبر: 1185937

رئیس‌جمهور خودشیفته فرانسه در حالی این روزها خودش را کرده که نه از واقعیات ایران خبر دارد و نه حتی معنای دقیق کلمه انقلاب را می‌داند!

رئیس‌جمهور خودشیفته فرانسه مشغول کنکاش در امور داخلی ایران

روز جمعه ۲۰ آبان ماه خبر و عکسی منتشر شد از دیدار مسیح علی‌نژاد معاند ضد ایرانی و چند نفر دیگر با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست مجمع صلح پاریس.

امانوئل ماکرون رئیس‌ جمهور فرانسه در سخنرانی خود در نشست مجمع صلح پاریس اغتشاشات اخیر در ایران را «انقلاب» خواند و به دیدارش با مسیح علی‌نژاد اشاره کرد و گفت: بر احترام و ستایش خود برای انقلابی که رهبری می‌کنند، تأکید می‌کنم.

علی‌نژاد هم در این باره در توئیتر نوشت: در دیدار دو نفره با مکرون رئیس جمهور فرانسه گفتم آنچه در ایران دارد اتفاق می‌افتد انقلاب است. فرانسه می‌تواند نخستین کشور باشد برای به رسمیت شناختن این انقلاب. به جای جمهوری اسلامی با چهره‌های اپوزوسیون در آینده دیدار کنید و اتحادیه اروپا را برای پذیرش یک ایران سکولار آماده کنید.

* رئیس جمهوری با تنزل دادن سطحش با فردی منفور و بازیچه دیدار می‌کند

این دیدار با واکنش تند «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه روبرو شد. او صبح یکشنبه ۲۲ آبان ماه دیدار ماکرون رئیس جمهور فرانسه با یکی از چهره‌های معاند ضد ایرانی و همراهان وی را در حاشیه مجمع صلح پاریس محکوم کرد و افزود: جای شگفتی است که رئیس جمهور یک کشور مدعی آزادی با تنزل دادن سطح خود، با فرد منفور و بازیچه‌ای دیدار می‌کند که طی ماه‌های اخیر تلاش کرده به وضوح به نفرت پراکنی و اقدامات خشونت بار و تروریستی در جمهوری اسلامی ایران و نیز علیه اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دامن بزند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اظهارات نقل شده از ماکرون مبنی بر حمایت او از به اصطلاح انقلابی که این افراد سردمدار آن هستند را مایه تأسف و شرم آور خواند و شدیدا به این اظهارات اعتراض کرد و افزود: بدین سبب این دیدار نقض فاحش مسئولیت‌های بین‌المللی فرانسه در مبارزه با تروریسم و خشونت طلبی است و به منزله ترویج این پدیده‌های شوم است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این‌گونه اقدامات ضد ایرانی بدون شک در حافظه مردم بزرگ ایران که شناخت خوبی از رویکردهای گزینشی و ضد حقوق بشری برخی رهبران اروپایی دارند، حک خواهد شد.

در همین خصوص نیز مطالبی منتشر شد که تنظیم کننده این دیدار «سازمان عدالت برای کردها» است که مدیر آن «برنارد هنری لوی» است. «کارولین فورست» کارگردان فرانسوی و از ستون نویسان نشریه شارلی ابدو بعد از دیدار علی‌نژاد در صفحه توئیترش این موضوع را افشا کرد. سازمان عدالت برای کردها از سوی «برنارد هنری لوی» فرانسوی یهودی تاسیس و مدیریت می‌شود و بر احزاب تجزیه طلب کرد متمرکز است. او اخیرا نیز با علی‌نژاد دیدار و بر لزوم اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران تأکید کرده بود.

اینکه ترتیب دهنده این دیدار این سازمان بوده، با واکنش تعدادی از کاربران فارسی زبان مواجه شد. آنچنان که همراهی این عنصر معلوم الحال با تجزیه طلبان کرد مورد انتقاد قرار گرفت. برخی هم این اقدام را یک شوآف بیش ندانستند که ارزش پرداختن هم ندارد.

ماکرون در حالی این روزها خودش را مشغول امور داخلی ایران کرده و با تنزل دادن سطحش با افرادی معلوم الحال دیدار می‌کند که مشتشان خیلی وقت است پیش مردم ایران باز شده است. او در حالی از اغتشاشات ایران به عنوان انقلاب یاد می‌کند که مشخص است اصلا معنی انقلاب را هم نمی‌فهمد، و حتی در حد مطالعه «انقلاب فرانسه» هم تاریخ را نخوانده است وگرنه طبعا بر هر آشوب رو به مرگی نام انقلاب نمی‌نهاد.

مردم ایران طبعا فراموش نمی‌کنند که رئیس‌جمهور خودشیفته فرانسه در حالی سعی دارد به جسد مرده اغتشاشات تنفس مصنوعی دهد که کشورش سال‌ها مأمن گروهک تروریستی منافقین بوده است؛ گروهکی که دستشان به خون‌ مردم ایران آلوده است و نخست‌وزیر پیشین این کشور یعنی لوران فابیوس هم در پرونده ارسال خون‌های آلوده ارسالی به ایران دست داشته است. علاوه بر این، ایفای نقش پلیس بد توسط فرانسه در دوران مذاکرات منتهی به برجام نیز هنوز از یادها نرفته است.

او پیش از این نیز اظهارات و اقدامات غیردیپلماتیک و مداخله جویانه بر زبان جاری کرده بود. رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه ۲۱ مهر ماه هم در توئیتی مداخله جویانه از اغتشاشات در ایران حمایت کرد که البته واکنش ایران را به همراه داشت و  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه یک روز بعد یعنی جمعه ۲۲ مهر ماه این اظهارات را اتهام زنی سیاسی، مداخله جویانه و مشوق خشونت طلبان و قانون شکنان خواند و آن را محکوم کرد و گفت: جای تعجب است که رئیس جمهور و برخی مقامات دولت فرانسه در تحولات اخیر ایران، اقدام نیروهای حافظ امنیت در برخورد با خشونت طلبان و اغتشاشگران را محکوم کرده و دولت ایران را به پرهیز از خشونت و رعایت حقوق آشوبگران فرامی‌خوانند، اما همزمان در واکنش به اعتصابات کارگری در بخش نفت و گاز و پالایشگاه‌های فرانسه، مقامات این کشور از جمله سخنگوی دولت، کارگران را تهدید می‌کنند که در صورت پایان ندادن به اعتراضات و اعتصابات، با اِعمال زور به اعتصابات پایان می‌دهند! 

کنعانی تاکید کرد: این یک نفاق آشکار است و یک بار دیگر ثابت می‌کند که حقوق بشر در قاموس بسیاری از دولت‌های مدعی در غرب، بازیچه و ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی و مداخله جویی در امور دیگر کشورها بیش نیست.

البته مداخله جویی‌ها درباره اوضاع داخلی ایران تنها از سوی ماکرون صورت نگرفت و «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه هم سه‌شنبه ۱۲ مهر ماه خطاب به قانونگذاران فرانسوی در پارلمان این کشور و در حمایت از آشوبگران گفت که اتحادیه اروپا به دنبال مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر شماری از مقامات ایرانی است. قبل از آن هم بیانیه‌ مداخله‌جویانه‌ای توسط وزارت خارجه فرانسه منتشر شد و علاوه بر این، سه نفر از وزرای مشاور دولت این کشور در اعتراضاتی در پاریس علیه ایران شرکت کردند که این موارد به همراه اقدام سخیف نشریه شارلی ابدو در چاپ کاریکاتوری از رئیس جمهور ایران، کاردار سفارت فرانسه در تهران را در نبود سفیر این کشور (پایان ماموریت سفیر) در ششم مهر ماه به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران کشاند.

رئیس اداره دوم اروپای غربی به کاردار فرانسه گفت: مقامات فرانسوی بازی دوگانه‌ای را دنبال می‌کنند، زیرا از سویی میزبان گروهک‌هایی هستند که طی سال‌ها و نیز در ایجاد اغتشاشات اخیر در ایران مستقیما دست دارند و از سوی دیگر نیروهای انتظامی ایران را برای برخورد با همین آشوبگران محکوم می‌کند. شاید مقامات فرانسوی نحوه مقابله شدید نیروهای پلیس این کشور با جلیقه زردها را که نظم و امنیت در این کشور را مختل کرده بودند، فراموش کرده‌اند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها