توهمات نتانیاهو علیه ایران

کد خبر: 1185985

در حالی که بنیامین نتانیاهو داعیه بازگشت قدرتمندانه به مسند نخست وزیری را دارد، کارشناسان بر این باورند دست نتانیاهو به ویژه در مقابل جمهوری اسلامی ایران بسته است.

توهمات نتانیاهو علیه ایران

در حالی که بنیامین نتانیاهو داعیه بازگشت قدرتمندانه به مسند نخست وزیری را دارد، کارشناسان بر این باورند دست نتانیاهو به ویژه در مقابل جمهوری اسلامی ایران بسته است.

کارشنان اسرائیلی در میزگردی که در شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی برگزار شد، قدرت نمایی اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، مسئله قدس و آینده (انتفاضه) در کرانه باختری را مهم‌‌ترین چالش‌های فرا روی نتانیاهو و کابینه راستگرایش عنوان کردند.

بن کاسبیت از تحلیل‌گران ارشد سیاسی و امنیتی در رژیم صهیونیستی در نشستی که در استودیو شبکه 12 شامگاه شنبه برگزار شد، با اشاره به نامزدی یواف گالانت برای وزارت جنگ این رژیم گفت: (با توجه به شرایط کنست) انتخاب گالانت امری طبیعی است و او از کنست هم رای اعتماد خواهد گرفت.

او افزود: با این حال نباید فراموش کرد که وزارت جنگ حساس‌‌ترین کرسی در کابینه‌ای است که راستگرایان افراطی در اسرائیل تشکیل خواهند داد، زیرا از یک سو به آمریکایی‌ها مرتبط است و از سوی دیگر باید با مسایل مربوط به مناطق فلسطینی تعامل داشته باشد.

به اعتقاد این کارشناس، اگر نتانیاهو می‌توانست این کرسی را برای خود نگه می‌داشت اما به گالانت هم اعتماد ویژه‌ای دارد، زیرا وزیر جنگ به مثابه حاکم بر مناطق فلسطین هم هست و تمامی پروژه‌های ساخت شهرک‌ها برای مهاجران در کرانه باختری نیز زیر نظر این وزیر والبته به طور حتم بعد از گرفتن چراغ سبز از آمریکا به انجام می‌رساند.

موشه نوسباوم دیگر تحلیل‌گر اسرائیلی هم در این میزگرد گفت: شرایط امنیتی و به ویژه زمانی که از تصدی وزارت امنیت داخلی توسط ایتمان بن گافیر سخن می‌گوییم به این معنی است که به زودی دستور العمل تیراندازی با سلاح گرم به سوی هر فلسطینی که اقدام به پرتاب سنگ یا بطری آتش زا به سوی اسرائیلی‌ها می‌کند، صادر خواهد شد.

دیگر کارشناسان حاضر در این میزگرد هم با اشاره به چالش‌های کابینه جدید رژیم صهیونیستی ، مقابله با قدرت نمایی اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حماس در زندان های اسرائیل از یک سو و یافتن راه حلی برای مقابل با خیزش فلسطینیان در کرانه باختری را هم از جمله چالش‌های مهم کابینه جدید نتانیاهو و وزرایش توصیف کردند.

از سوی دیگر و در شرایطی که کشورهایی همچون اردن بعد از سال‌ها سازش با این رژیم، پایان مسئله فلسطین را منوط به پایان اشغالگری می‌داند.

نتانیاهو بعد از تسلیم حکم تشکیل کابینه از هرتزوک رئیس رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که توافق داخلی فراگیری برای دستیابی به توافق سازش با تعداد بیشتری از کشورهای عربی در چارچوب اصل صلح در برابر صلح شکل گرفته است.

در این بین یکی از فرماندهان سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در واکنش به ادعاهای نتانیاهو در رابطه با تهاجم به ایران، این لفاظی‌ها را در سایه توانمندی‌های اسرائیل بی پایه و اساس توصیف کرد.

ژنرال بازنشسته تامیر هیمان رئیس اسبق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در گفتگویی با بخش تصویری پایگاه اطلاع رسانی وای نت، اعتراف کرد با وجود آن که ایران هر کاری در منطقه می‌خواهد انجام می‌دهد، اما دست اسرائیل در مقابل این کشور بسته است.

او اعتراف کرد، صرف نظر از تهدیدهای نظامی اعلام شد، باید بگویم اسرائیل ابزارهای ناچیزی در مقابل ایران در اختیار دارد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها