رزمایش مشترک روسیه و الجزایر

کد خبر: 1186440

رزمایش مشترک نظامی الجزایر و روسیه با عنوان «سپر صحراء» روز چهارشنبه آغاز می شود.

رزمایش مشترک روسیه و الجزایر

رزمایش مشترک نظامی الجزایر و روسیه با عنوان «سپر صحراء» روز چهارشنبه آغاز می شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نزدیک به ۲۰۰ نیروی نظامی از الجزایر و روسیه، تمرینات ضد تروریسم سپر صحرا را در الجزایر را آغاز می کنند.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده بود که این رزمایش مشترک از ۱۶ تا ۲۸ نوامبر برگزار می شود.

رزمایش مذکور در پایگاه «حماقیر» الجزایر برگزار می شود که پس از استقلال این کشور در پی توافقنامه «اویان» میان فرانسه و الجزایر، به مدت پنج سال دیگر برقرار ماند تا ارتش فرانسه بتواند به آزمایش موشکی در آنجا ادامه دهد.

این نخستین بار است که نیروهای دو کشور روسیه و الجزایر در خاک این کشور آفریقایی برای شبیه سازی «تفحص و نابودی گروه های تروریستی» رزمایش برگزار می کنند.

برگزاری رزمایش نظامی مشترک میان دو کشور در حالی است که الجزایر در حال تبدیل شدن به بزرگترین واردکننده تسلیحات روسی در جهان است. طبق گزارش رسانه های این کشور، الجزایر در حال آماده سازی یک قرارداد عظیم خرید تسلیحات از مسکو به ارزش بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار است.

بر همین اساس، «بوثلجه علال» نائب رئیس پارلمان الجزایر تاکید کرد که رزمایش مشترک ارتش روسیه و الجزایر با عنوان «سپر صحراء» در چارچوب برنامه عادی سالانه است که از سالیان پیش برگزار می شود.

وی با بیان اینکه الجزایر یکی از کشورهایی است که مقادیر زیادی سلاح روسی خریداری می کند و روابط میان دو کشور از دهه ها پیش ادامه دارد، همکاری میان روسیه و الجزایر به عرصه نظامی محدود نمی شود، بلکه شامل حوزه های مختلف می شود. رزمایش های دوره ای میان طرفین در چارچوب همکاری استراتژیک میان دو کشور برگزار می شود و ولادیمیر پوتین و عبدالمجید تبون روسای جمهور دو کشور بارها از سطح روابط میان روسیه و الجزایر تمجید کرده اند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها