انتقاد سناتور آمریکایی به کمک‌های مالی به جمهوری آذربایجان

کد خبر: 1187014

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت که دولت آمریکا در قابل ماجرای قره باغ ناامید کننده رفتار کرده است.

 انتقاد سناتور آمریکایی به کمک‌های مالی به جمهوری آذربایجان

«باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز جمعه گفت که عدم واکنش دولت بایدن به بحران در ارمنستان و قره باغ کوهستانی «فراتر از ناامیدی» بوده است.

به نوشته وبگاه «رادیو ارمنستان»،  منندز در توییتی نوشت: «دولت آمریکا نه تنها  در انجام تلاش‌های بشردوستانه کوتاهی می‌کند، بلکه شکست ما در راستی‌آزمایی و رسیدگی به تخلفات جمهوری آذربایجان کاملا غیرقابل قبول است».

منندز گفت: «با مشاهده هدف قرار دادن بی‌رحمانه زیرساخت‌های غیرنظامی، نقض حقوق بشر و شواهد فزاینده از کشتار و شکنجه غیرقانونی توسط نیروهای جمهوری آذربایجان، وزارت خارجه چگونه می‌تواند ادامه کمک‌های مالی به جمهوری آذربایجان را توجیه کند؟»

سناتور منندز ادامه داد: «حملات مداوم جمهوری آذربایجان به ارمنستان، آن را به عنوان یک متجاوز در این درگیری تبدیل می‌کند. ما باید متجاوز را مورد بازخواست قرار دهیم، نه اینکه در تلاش بیهوده برای بی طرف جلوه دادن خود با هر دو طرف  بازی کنیم.»

وی افزود، دولت آمریکا باید برای جلوگیری از سوء استفاده رژیم «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بهتر عمل کند.

این در حالی است که رئیس جمهوری آذربایجان، ارمنستان چندی قبل با میزبانی آمریکا دیداری  برگزار کردند. وزیر خارجه آمریکا به نمایندگی از میزبان در این نشست حضور داشت.

در تحولی دیگر، نخست وزیر ارمنستان  با «ایگور خووایف» نماینده روسیه در گروه سازمان امنیت و همکاری اروپا و نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه در تسهیل عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شهر «ایروان» دیدار کرد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با خووایف  بار دیگر تاکید کرد که ارمنستان از پیشنهادهای ارائه شده توسط روسیه در زمینه مذاکره با باکو حمایت می‌کند.

وی گفت که پیشنهادات روسیه می‌تواند مبنایی برای مذاکرات بیشتر در مورد عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باشد. پاشینیان و خووایف در مورد نتایج نشست سران ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان در شهر «سوچی» و مسائل مربوط به قره باغ گفت‌وگو کردند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها