ادعای علی‌اف علیه ارمنستان در دیدار با فرستاده ویژه اتحادیه اروپا

کد خبر: 1187026

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با فرستاده ویژه اتحادیه اروپا ادعا کرد، سخنان ارمنستان در مورد صلح واقعیت ندارد.

ادعای علی‌اف علیه ارمنستان در دیدار با فرستاده ویژه اتحادیه اروپا

 «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه در دیدار با « دیرک شوبل» فرستاده ویژه اتحادیه اروپا گفت، سخنان ارمنستان در مورد صلح واقعیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، الهام علی اف خطاب به مقام اروپایی گفت: «با توجه به اینکه شما به سفر خود به ارمنستان اشاره کردید و پیامی از رهبری ارمنستان در مورد صلح دریافت کردید، می‌دانید که ما در تمام سال‌ها این پیام‌ها را شنیده‌ایم که آنها خواهان صلح هستند، اما آنها صادق نبودند».

وی ادامه داد: «ما صلح می‌خواستیم اما سرزمین‌هایمان را هم می‌خواستیم پس بگیریم. آنها صلح می‌خواستند نه اینکه زمین‌ها را پس بدهند. این یک اختلاف است و ما مجبور شدیم درگیری را با زور و سپس با ابزار سیاسی حل کنیم. حالا وقتی از صلح صحبت می‌کنند، فکر می‌کنم نوعی دستکاری در حقیقت است، زیرا اگر آنها واقعا خواهان صلح بودند، به پیشنهاد ما پاسخ می‌دادند».

علی اف ادامه داد، ارمنستان در مراحل اول مذاکرات بسیار بی میل بود. حالا از صلح حرف می‌زند. منظور آنها از صلح چیست؟ ما نمی‌فهمیم. اظهارات ارمنستان بسیار بحث برانگیز است.

این در حالی است که «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز جمعه گفت، دولت آمریکا باید برای جلوگیری از سوء استفاده رژیم «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بهتر عمل کند.

نخست وزیر ارمنستان نیز روز چهارشنبه اظهار داشت که موضع روسیه در قبال مذاکرات ارمنستان با جمهوری آذربایجان موجب تضمین و امنیت حقوق ارامنه ساکن «قره باغ  کوهستانی» خواهد شد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان گفت، ارمنستان در مذاکره با باکو، نه تنها از حقوق خود، بلکه حقوق ارامنه مستقر در قره باغ کوهستانی دفاع می‌کند و در حال پیشبرد مواضع خود در این زمینه است

وی افزود، به نظر می‌‌رسد در جامعه بین‌المللی نیز تفاهمی مبنی بر این  وجود دارد که باید یک گفت وگوی شفاف بین نمایندگان قره باغ و جمهوری آذربایجان در مورد حق و حقوق ارامنه صورت گیرد (جزئیات بیشتر)./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها