مشابهت تاکتیک تروریستی در ایران با سوریه از زبان فیصل مقداد

کد خبر: 1187670

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد گروه‌های تروریستی با سوءاستفاده از اغتشاشات در ایران، همه تاکتیک‌هایی را که توسط این گروه‌ها در سوریه دنبال و اجرا شد به همان شکل مشابه در تهران پیگیری می‌کنند.

مشابهت تاکتیک تروریستی در ایران با سوریه از زبان فیصل مقداد

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد گروه‌های تروریستی با سوءاستفاده از اغتشاشات در ایران، همه تاکتیک‌هایی را که توسط این گروه‌ها در سوریه دنبال و اجرا شد به همان شکل مشابه در تهران پیگیری می‌کنند.

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون ویون هند با اشاره به اغتشاشات در ایران و سوءاستفاده گروه‌های تروریستی از این فرصت برای تشدید ناآرامی در کشور گفت: بگذارید صادقانه به شما بگویم که همه تاکتیک‌هایی که توسط گروه‌های تروریستی در سوریه دنبال و اجرا شد به همان شکل مشابه در تهران در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اغتشاشات ایران را چگونه می‌بیند، گفت: ما در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نکردیم. من 2 هفته پیش در تهران بودم، شرایط آرام شده است، بگذارید صادقانه به شما بگویم که همه تاکتیک‌هایی که توسط گروه‌های تروریستی در سوریه دنبال و اجرا شد به همان شکل مشابه در تهران در حال پیگیری است؛ پروپاگاندا، رسانه‌های اجتماعی، دیوارنویسی‌ها، متهم کردن دولت به کشتار مردم.

وی افزود: در سوریه، ما شاهد چنین اعتراضاتی علیه دولت برای کشتار افراد بی‌گناه بودیم و هدف از آن فقط تحریک تقابل بین دولت و پلیس و القای این اندیشه بود که دولت مردم خود را می‌کشد، این موضوع نه‌تنها کاملاً احمقانه بلکه دور از ذهن بود، تنها افراد غیرمسئول می‌توانند از این بهانه برای حمله به کشور دیگری استفاده کنند، در ایران نیز چنین پدیده مشابهی در حال اتفاق افتادن است و دولت ایران اقداماتی را برای حل‌وفصل چنین موضوعی در پیش گرفته است، بخش بزرگی از این تاکتیک در سوریه و علیه دولت دنبال شد.

مقداد همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سوریه می‌تواند قدرت را بین جهان عرب و ایران برقرار کند، گفت: البته این آرزوی ماست، سوریه در کف کشورهای معتقد عرب قرار دارد، ما به اتحاد اعراب اعتقاد داریم. روزی انقلاب ایران فصل جدیدی را برای همکاری با کشورهای عرب و برای آزادی مناطق اشغال‌شده آغاز کرد، سپس ایران با مشکلاتی روبه‌رو شد. این پیشرفت‌های اثبات‌شده در ایران، سیاست این کشور را از کشوری که از حقوق مردم فلسطین حمایت می‌کند، تغییر می‌دهد. کشورهای غربی به ایران فشار می‌آورند که سیاست خود در قبال فلسطین و اسرائیل را تغییر دهد، و به همین دلیل است که تنفر زیادی از سوی اسرائیل و کشورهای غربی علیه ایران وجود دارد. ما بهترین روابط را بین ایران و کشورهای عرب می‌خواهیم. ما هیچ توجیهی نیافتیم که نشان دهد چرا برخی کشورهای عرب ایران را تهدیدی علیه خود می‌بینند و نه اسرائیل را. ما همیشه تلاش می‌کنیم برادران عرب خود را متقاعد کنیم که خطر اصلی اشغال فلسطین به‌دست اسرائیل است و نه ایران که سعی می‌کند به کشورهای عرب کمک کند تا مناطق اشغالی خود را آزاد کند از بلندی‌های جولان در سوریه یا ساختمان‌سازی سرخود در اراضی فلسطینی.

وی تأکید کرد: ما تنها لزوم ایجاد همکاری مؤثر بین ایران و کشورهای عرب را یافتیم. اگر تفاوت‌هایی در سوریه شکل گیرد، ما آماده مداخله هستیم. ما هیچ توجیهی برای درگیری بین ایران و کشورهای عرب پیدا نکرده‌ایم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها