وزیر خارجه انگلیس: توپ حالا در زمین ایران است و وقتش رسیده که پاسخ دهند

کد خبر: 1187855

وزیر خارجه انگلیس ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس خود درباره برنامه هسته‌ای ایران، به حمایت از شبکه تروریستی «ایران اینترنشنال» نیز ادامه داد.

وزیر خارجه انگلیس: توپ حالا در زمین ایران است و وقتش رسیده که پاسخ دهند

وزیر خارجه انگلیس ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس خود درباره برنامه هسته‌ای ایران، به حمایت از شبکه تروریستی «ایران اینترنشنال» نیز ادامه داد.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی‌زبان و سعودی «الشرق‌الاوسط» در ادامه ادعاهای خود درباره برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که لندن همچنان به تعهد خود برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای پایبند است.

کلورلی در حاشیه کنفرانس امنیتی منامه، به شرق‌الاوسط مدعی شد: ما به منظور جلوگیری از فعالیت بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و همچنین هدف قرار دادن و تحریم کردن اشخاصی که مسئول چنین رفتاری هستند، همچنان به اتخاذ تدابیر علیه ایران ادامه خواهیم داد.

وی در واکنش به اتخاذ تدابیر در راستای حفاظت از شبکه تروریستی ایران اینترنشنال مستقر در لندن برابر تهدیدهای تهران، مدعی شد: حفط امنیت اتباع انگلیس را فوق‌العاده جدی می‌گیریم. همچنین درباره اهمیت روزنامه‌نگاری آزاد، صادقانه و شفاف همین رویکرد را داریم و زمانی که به این باور برسیم که در خاک انگلیس تهدید واضحی وجود دارد، پاسخ می‌دهیم.

وی همچنین با اشاره به تامین امنیت شبکه تروریستی ایران اینترنشنال، درباره اینکه لندن با این اقدام قصد دارد چه پیامی را به ایران مخابره کند، مدعی شد: همانطور که با فراخواندن کاردار ایران پیامی مخابره کردیم، می‌خواهیم این پیام را برسانیم که تهدید خبرنگاران غیرقابل قبول بوده و ما به آن پاسخ خواهیم داد.

کلورلی در واکنش به اینکه وی در اجلاس منامه، مدعی شده بود که روسیه و ایران امنیت منطقه عرب را تهدید می‌کنند، مدعی شد: ما در واکنش به اقدامات مشخص برخی اشخاص، تحریم‌های هدفمند در نظر گرفتیم. از این رو، وقتی به این نتیجه رسیدیم که پهپادهای ایرانی به روسیه فروخته و در جنگ اوکراین استفاده شده، تحریم‌های مشخصی را علیه شرکت‌ها و اشخاص مسئول ارسال این پهپادها اعمال کردیم.

کلورلی پیش‌تر هم بدون ارائه مدرک و با اشاره به ادعاها درباره عرضه پهپادهای ساخت ایران به روسیه برای استفاده علیه زیرساخت‌های اوکراین در جنگ جاری بین مسکو و کی‌یف، مدعی شد: تسلیحاتی که ایران در اختیار دیگر کشورها قرار می‌دهد، امنیت خاورمیانه و ورای آن را به مخاطره انداخته است.

این در حالی است که هم تهران و هم مسکو به دفعات ارسال پهپاد از ایران به روسیه برای استفاده در اوکراین را تکذیب کرده‌اند.

وی همچنین در ادامه ادعاهای خصمانه و به دور از واقعیت لندن درباره اغتشاشات ایران، مدعی شد: تحریم‌های مشخصی را هم علیه پلیس امنیت اخلاقی ایران اعمال کردیم. در زمان مناسب این اشخاص و نهادها را هدف تحریم بازدارنده قرار دادیم.

وزیر امور خارجه انگلیس در بخش دیگری از این گفت‌وگو، اتهام بی‌اساس تلاش ایران برای برهم زدن ثبات منطقه را عنوان کرد و مدعی شد: وقتی می‌فهیم که ایران در راستای برهم زدن ثبات کشورهای همسایه تلاش می‌کند، تدابیری اتخاذ می کنیم. به اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه و اعمال تحریم هایی علیه افراد برای مجازات آنها به خاطر کارهایشان ادامه خواهیم داد.

کلورلی در حالی این ادعاها را مطرح کرده که جمهوری اسلامی ایران همواره بر سیاست ثابت خود برای برقراری بهترین روابط با همسایگان و کشورهای منطقه و لزوم خروج نیروهای بیگانه از منطقه تاکید دارد.

وزیر خارجه انگلیس در واکنش به این پرسش که آیا مذاکرات هسته‌ای با ایران به پایان رسیده است، مدعی شد: ما در ماه مارس توافقی بسیار معتبر به ایرانی‌ها ارائه کردیم و آنها هنوز پاسخ نداده‌اند. همچنان نسبت به ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، متعهد هستیم اما حالا به ایران بستگی دارد که به مذاکراتی که ارائه کردیم، پاسخ معنادار بدهد. توپ حالا در زمین ایران است و برای مدتی اینطور بوده و وقتش رسیده که پاسخ دهند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها