کمک ۴.۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

کد خبر: 1187923

وزارت خزانه داری آمریکا امروز از تخصیص ۴.۵ میلیارد دلار به عنوان بودجه مستقیم اضافی به اوکراین خبر داد.

کمک ۴.۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

وزارت خزانه داری آمریکا امروز از تخصیص ۴.۵ میلیارد دلار به عنوان بودجه مستقیم اضافی به اوکراین خبر داد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه سیاست های تنش آفرین واشنگتن علیه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که این کشور ۴.۵ میلیارد دلار به عنوان بودجه مستقیم اضافی در اختیار اوکراین قرار می دهد.

«جِنت یلن» وزیر خزانه‌ داری آمریکا در بیانیه ای در این ارتباط ادعا کرد: امروز، ایالات متحده به تعهد تزلزل ناپذیر خود در قبال اوکراین با ارائه 4.5 میلیارد دلار کمک مالی اضافی برای حمایت مستقیم از کی یف در بودجه ادامه داد... این بودجه در هفته های آینده شروع به پرداخت خواهد کرد و به دولت اوکراین کمک می کند تا در برابر روسیه دفاع کند!

بیانیه صادره از سوی وزیر خزانه‌ داری آمریکا در این باره اضافه می کند: پرداخت این مبلغ اخیر مجموع حمایت بودجه مستقیم ایالات متحده به اوکراین را به 13 میلیارد دلار خواهد رساند که همه آن به صورت کمک های بلاعوض خواهد بود!

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دیروز اعلام کرد که دولت این کشور تا کنون به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی اعطا کرده است.

‌رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) به منظور «نازی‌زدایی اوکراین» و با اشاره به درخواست دونباس در شرق اوکراین برای کمک به آنها جهت «رهایی از ظلم و ستم کی یف»، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال مداوم انواع تسلیحات نظامی مرگبار برای ارتش اوکراین و تلاش دیپلماتیک برای منزوی‌ کردن روسیه، تاکنون بسته‌ های تحریمی زیادی علیه مسکو اعمال کرده‌ اند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها