پنتاگون در پی تامین بمب‌های «ارزان قیمت» برای اوکراین

کد خبر: 1189131

رسانه‌ها گزارش داده‌اند در پی کاهش ذخایر تسلیحاتی غرب، پنتاگون در حال بررسی ساخت بمب‌های ارزان‌ قیمتی است که روی موشک‌ها نصب می‌شوند.


پنتاگون در پی تامین بمب‌های «ارزان قیمت» برای اوکراین

رسانه‌ها گزارش داده‌اند در پی کاهش ذخایر تسلیحاتی غرب، پنتاگون در حال بررسی ساخت بمب‌های ارزان‌ قیمتی است که روی موشک‌ها نصب می‌شوند.

پنتاگون در حال بررسی پیشنهاد بوئینگ برای تامین بمب‌های دقیق و ارزان قیمت به اوکراین است که بر روی بسیاری از موشک‌ها نصب می‌شوند و به کی‌یف اجازه می‌دهد در حالی که غرب تلاش می‌کند تقاضا برای اسلحه را برآورده کند، بسیار عقب‌تر از خط مقدم به حملات علیه روسیه ادامه دهد.

به گزارش رویترز، موجودی‌های نظامی آمریکا و متحدانش در حال کاهش است و اوکراین نیاز فزاینده‌ای به سلاح‌های پیچیده‌تر دارد. به گفته منابع، طرح جدید بوئینگ یکی از ده‌ها طرح تولید مهمات برای اوکراین و متحدان آمریکا در اروپای شرقی است.

بر اساس سندی که رویترز و سه نفر از آشنایان با این طرح بررسی کرده اند، این بمب‌های ارزان قیمت می‌توانند تا بهار سال آینده میلادی به اوکراین تحویل داده شوند.

تام کاراکو، کارشناس تسلیحات و امنیت در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی می‌گوید: «مسئله به دست آوردن این بمب‌ها با هزینه کم است». او همچنین تاکید کرد که میزان تسلیحات در انبار‌ها در مقایسه با آنچه آمریکا «برای جلوگیری از درگیری در چین به آن نیاز دارد» کاهش یافته است.

تامین اسلحه برای طرف اوکراینی در جنگ، هزینه‌های بسیاری بر دوش آمریکا و همچنین متحدان اروپایی اوکراین گذاشته است. اواخر آبان ماه، معاون وزیر دفاع آمریکا اذعان کرد که کمک نظامی این کشور به اوکراین میزان سلاح در زرادخانه‌های آمریکا را کاهش داده و فشار بیشتری بر صنایع دفاعی این کشور وارد کرده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های آلمانی نیز می‌گویند صدر اعظم آلمان به تازگی نمایندگان صنایع نظامی و چند وزیر را برای نشستی درباره تامین مهمات فراخوانده است.

ساعاتی پیش نیز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعتراف کرد حمایت مالی و نظامی غرب از اوکراین برای شهروندان اروپا پرهزینه بوده و هشدار داد که اروپایی‌ها دوران سختی پیش رو دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها