کرملین: مذاکره با اوکراین فعلاً ممکن نیست

کد خبر: 1189284

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با بیان اینکه مذاکره با اوکراین در حال حاضر ممکن نیست، گفت کی‌یف باید اراده و تمایل سیاسی برای مذاکره درباره خواسته‌ها و شروط روسیه را داشته باشد.

 کرملین: مذاکره با اوکراین فعلاً ممکن نیست

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات مقامات غربی درباره لزوم بازگشت مسکو و کی‌یف به میز مذاکره، گفت اراده سیاسی اوکراین لازمه انجام شدن این گفت و گوها است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین با بیان اینکه مذاکره با اوکراین در شرایط فعلی ممکن نیست توضیح داد: «کی‌یف باید اراده و تمایل سیاسی برای مذاکره درباره خواسته‌ها و شروط روسیه را داشته باشد».

به نوشته «ریانووستی»، وی در این‌باره تصریح کرد: «در حقیقت هم‌اکنون هیچ مذاکره‌ای ممکن نیست زیرا طرف اوکراین آن را مطلقاً رد می‌کند. پس عملیات نظامی ویژه ادامه می‌یابد».

سخنگوی کرملین درباره طرح ایجاد اتحادیه گازی سه‌جانبه بین روسیه،‌ قزاقستان و ازبکستان نیز اظهار داشت: «مسیرهای عرضه در این منطقه مناسب است اما این ایده هنوز شکل رسمی پیدا نکرده است».

پسکوف با بیان اینکه روسیه آماده و علاقمند به گفتگو با چین در حوزه انرژی است، اضافه کرد: «ایده ایجاد اتحادیه گازی بین روسیه، قزاقستان و ازبکستان بسیار مهم است و منافع سه‌جانبه را تامین می کند»./فارس

کرملین: روسیه مشتاق مذاکره با چین در حوزه انرژی است

سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) گفت، روسیه مشتاق مذاکره با چین درخصوص انرژی است و ایجاد یک "اتحاد سه‌جانبه" در حوزه گاز میان روسیه، قزاقستان و ازبکستان باید به رسمیت شناخته شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل امروز شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در یک پیام تبریک به شرکت‌کننده‌های نشست تجاری انرژی روسیه-چین گفت که همکاری میان چین و روسیه در این حوزه در سطح بالایی قرار دارد و چین آماده است تا همکاری خود با روسیه را در این خصوص تحکیم ببخشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در جلسه توجیهی گفت: «ما در زمینه انرژی گفت‌وگوهای سازنده‌ای با شرکای چینی داریم. طرف روسی نسبت به چنین همکاری‌هایی مشتاق است.»

وی در ادامه تاکید کرد: «ایجاد یک اتحاد سه‌جانبه میان کشورهای روسیه، قزاقستان و ازبکستان به رسمیت شناخته خواهد شد. همکاری گسترده‌ای وجود دارد و این هماهنگی و اقدامات باید به نحوی باشد که منافع هر سه کشور را به دنبال داشته باشد.»

روز دوشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان طی نشستی در مسکو درخصوص ایجاد یک "اتحاد سه‌جانبه" میان روسیه، قزاقستان و ازبکستان گفت‌وگو کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها