ترامپ خواستار تعلیق قانونی اساسی آمریکا شد

کد خبر: 1190219

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خواستار تعلیق قانون اساسی این کشور برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ شد.

ترامپ خواستار تعلیق قانونی اساسی آمریکا شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خواستار تعلیق قانون اساسی این کشور برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خواستار تعلیق قانون اساسی این کشور برای تغییر نتایج انتخابات 2020 شد.

وی در شبکه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشیال، نوشت: آیا شما موضوع نتایج انتخابات فریبکارانه ریاست جمهوری 2020 را مختومه کرده و برنده بر حق انتخابات را انکار می‌کنید یا انتخاب جدیدی دارید؟ تقلب گسترده از این نوع و با این وسعت، باعث انقضای تمام قوانین، مقررات و مواد قانونی حتی قوانین موجود در قانون اساسی می شود.

ترامپ در پیام خود با حمله به معیارهای ضد دموکراسی، لفاظی دیگری را درباره شکست خود در انتخابات دو سال پیش بیان کرد و ادامه داد بنیان گذاران قانون اساسی با او موافق خواهند بود.   

ترامپ در حالی این پست را منتشر کرد که حدود 2 هفته پیش در پی یک نظرسنجی از کاربران توئیتر توسط ایلان ماسک مالک جدید این شبکه اجتماعی، حساب کاربری  دونالد ترامپ بار دیگر فعال شد. حساب ترامپ پس از حمله طرفدارانش به کنگره در ژانویه 2021،  به جرم تشویق به خشونت غیرفعال شده بود.

پس از فعال شدن حساب کاربری ترامپ، وی در واکنشی متفاوت اعلام کرد که دیگر تمایلی برای فعالیت در توئیتر ندارد و قصد دارد در شبکه اجتماعی خود فعالیتش را ادامه دهد.

ترامپ همچنین در آخرین پیام خود در تروث سوشیال شرکت‌های بزرگ تکنولوژی را به همکاری نزدیک با دموکرات‌ها متهم کرد.

در پی انتشار این پست، اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید ضمن محکوم کردن ترامپ، قانون اساسی آمریکا را سندی مقدس خواند و اظهار کرد این سند مقدس برای بیش از 200 سال، آزادی و اجرای قانون در کشور بزرگ ما را تضمین کرده است. قانون اساسی صرف نظر از حزب و دسته، مردم آمریکا را در کنار هم قرار داده و رهبران منتخب برای حفظ آن قسم خورده‌اند.     

این در حالی است که دونالد ترامپ در تاریخ 15 نوامبر و یک هفته پس از انتخابات میان دوره‌ای و پیروزی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، در ویلای شخصی خود در فلوریدا، بار دیگر برای شرکت در انتخابات 2024 اعلام نامزدی کرد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها