رهبر انصارالله: ایران با ما نجنگیده و به ما تعرض نکرده است

کد خبر: 1190918

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه کشورهای عضو ائتلاف سعودی خواهان دشمنی یمن با ایران هستند، تأکید کرد که ایران هیچگاه با یمن نجنگیده و به این کشور تعرض نکرده است.

 رهبر انصارالله: ایران با ما نجنگیده و به ما تعرض نکرده است

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه کشورهای عضو ائتلاف سعودی خواهان دشمنی یمن با ایران هستند، تأکید کرد که ایران هیچگاه با یمن نجنگیده و به این کشور تعرض نکرده است.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، عصر امروز (چهارشنبه)، به مناسبت روز شهید در این کشور سخنرانی کرد.

رهبر انصارالله در بخشی از اظهاراتش گفت: «دشمنان این امت سعی دارند در جنگ نرم از نظر فرهنگی و فکری ابتدا جوانان را هدف قرار دهند. آن‌ها سعی می‌کنند اراده و ایمان مردم را هدف بگیرند تا این امت را از معنویات تهی کنند و این‌گونه تسلط بر آن‌ها آسان شود.»

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی اضافه کرد: «دشمنان  سعی دارند جوانان را گمراه کنند و آنان را به سوی رذایل سوق دهند همان‌ کاری که سازمان سرگرمی عربستان انجام می‌دهد. فعالیت‌های این سازمان مخرب و اخلاق اسلامی را نادیده می‌انگارد. دشمنان می‌دانند که اگر جوانان را گمراه کنند و به فساد بکشانند، این‌گونه این امت را ضربه فنی می‌کنند.»

رهبر انصارالله ادامه داد: «در این روزها خون فلسطینیان روزانه ریخته می‌شود و کشورهای عربی از رهبر صهیونیست‌ها استقبال می‌کنند، حضورش را جشن می‌گیرند و بر شراکت با اسرائیل تأکید می‌کنند. جبهه آمریکا و اسرائیل مشخص و برای این امت بیش از پیش آشکار شده است. این جبهه با هر آن کس که با اسرائیل دشمنی کند، دشمنی می‌کند.»

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی بیان کرد: «کمی هشیاری کافی است تا انسان جبهه‌های امروز را بشناسد. دو مشکل اساسی وجود دارد که ائتلاف متجاوز به خاطر آن‌ها با ملت عزیز ما می‌جنگد: اولین مورد گرایش آزادی‌خواهی در میان آزادگان کشور است. آمریکا، اسرائیل و انگلیس و بازوهای منطقه‌ای آن‌ها می‌خواهند یمن تحت اشغال و فرمانبردار آن‌ها باشد.»

رهبر انصارالله گفت: «آن‌ها می‌خواهند پایگاه‌هایشان را در جای جای یمن ایجاد کنند و بر تأسیسات کشور مسلط شوند، وضعیت سیاسی تحت کنترلشان باشد تاجایی که انتخاب کنند چه کسی رئیس‌جمهور باشد یا نخست‌وزیر. دشمنان می‌خواهند نفت و گاز یمن را بگیرند و مردم حتی ذره‌ای از آن را در اختیار نداشته باشند تا وضعیت معیشتی آن‌ها بحرانی بماند و صدها میلیارد دلار به جیب شرکت‌های آمریکایی و اروپایی برود.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی افزود: «زمانی که آتش‌بس آمد و ما بعد آن تا به امروز، اینکه از بهای نفت و گاز این کشور  مردم ما حقوقشان را دریافت کنند، این را چیز زیادی می‌دانند حال آنکه این حق آن‌هاست ولی آن‌ها نمی‌گذارند. اینکه فرآورده‌های نفتی کشور با همان قیمت ‌و بهای خود وارد کشور شود، این را برای مردم ما چیز زیادی می‌دانند و بعد از مشکلات فراوان این اتفاق روی می‌دهد.»

رهبر انصارالله همچنین اشاره کرد: «راه کشتی‌ها را در دریا سد می‌کنند در حالی که این کشتی ها بازرسی شده اند. این گونه می خواهند عوارض را بیشتر کنند و مشکلات شهروندان یمنی دو چندان شود. مشکلشان با ملت ما این است که می‌خواهند آن‌ها بدون استقلال و آزادی تحت اشغال باشند و هویت ایمانی‌شان را که خداوند با آن این مردم را عزت داده، مخدوش کنند.»

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه تأکید کرد: «آن‌ها نمی‌خواهند ارتشی وجود داشته باشد تا استقلال و حاکمیت کشور پاسداری کند؛ گروهی جنگجو می‌خواهند که تحت فرمان افسران اماراتی و سعودی بجنگند؛ همان اماراتی‌ها و سعودی‌هایی که خود تحت فرمان آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند. نمی‌توانیم قبول کنیم که یمن تحت اشغال باشد و آمریکایی، انگلیسی، اماراتی و سعودی‌ها بیایند و هر جا که می‌خواهند در این کشور پایگاه ایجاد کنند.»

رهبر انصارالله همچنین تأکید کرد: «نمی‌گذاریم که اشغالگران اوضاع سیاسی را به دست بگیرند و منابع یمن را به یغما ببرند. آن‌ها حتی به مزدورانشان که به میهنشان خیانت کردند، احترام نمی‌گذارند. برخی خانواده‌شان را نزد اماراتی‌ها گرو گذاشتند تا راستی و وفاداریشان ثابت شود. زمانی که آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات می‌خواهند یکی از مزدورانشان را زندانی کنند، حتی کسانی را که عنوان رئیس یا وزیر دارند نیز زندانی می‌کنند و به آن‌ها اهانت می‌کنند.»

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در پایان گفت: «مشکل دوم این است که از ما می‌خواهند با اسرائیل روابطمان را عادی‌سازی کنیم و با ملت فلسطین و آزادگان امتمان و همچنین جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ دلیلی دشمنی کنیم. ایران نه‌تنها با ما نجنگیده و به ما تعرض نکرده، بلکه در همبستگی با ملت ما، موضع‌گیری متفاوتی در مقایسه با دیگر کشورها از خود نشان داده است. آن‌ها از ما می‌خواهند با حزب الله که شرافتمندانه‌ترین موضع‌گیری را در قبال ما داشت، دشمنی کنیم. از ما می‌خواهند با آزادگان عراق که کاری علیه ما انجام نداده‌اند، دشمنی کنیم.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها