کربی: کره‌شمالی به پیشنهادهای واشنگتن پاسخی نمی‌دهد

کد خبر: 1191082

یک مقام آمریکایی گفت، ایالات متحده به برگزاری مانورهای نظامی دوجانبه و سه‌جانبه با کره‌جنوبی و ژاپن و ارتقای قابلیت‌های دفاعی خود مقابل "تحریکات" کره‌شمالی ادامه خواهد داد.

کربی: کره‌شمالی به پیشنهادهای واشنگتن پاسخی نمی‌دهد

یک مقام آمریکایی گفت، ایالات متحده به برگزاری مانورهای نظامی دوجانبه و سه‌جانبه با کره‌جنوبی و ژاپن و ارتقای قابلیت‌های دفاعی خود مقابل "تحریکات" کره‌شمالی ادامه خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جان کربی، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا (NSC) برای ارتباطات استراتژیک، چهارشنبه همچنین از کره‌شمالی خواست تا وارد گفت‌وگو شود.

کربی در کنفرانس مطبوعاتی مجازی خود گفت: ما با همه متحدان و شرکای خود همکاری می‌کنیم تا همچنان به پیونگ‌یانگ فشار بیاوریم. من می‌گویم، بدیهی است که ما مایل به نشستن بدون پیش شرط با کیم جونگ اون (رهبر کره‌شمالی) هستیم تا سعی کنیم مسیر دیپلماتیک را به جلو هدایت کنیم و راهی برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره پیدا کنیم. ما هنوز پای آن پیشنهادمان هستیم.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که کره‌شمالی به پیشنهادهای واشنگتن پاسخی نمی‌دهد.

جان کربی تاکید کرد که برای مقابله با "تخاصم بالقوه" کره‌شمالی، نیاز به آماده‌سازی نظامی وجود دارد.

او گفت: قصد داریم اطمینان حاصل کنیم که همه قابلیت‌های دفاعی را که برای دفاع از منافع خود و همچنین متحدان هم‌پیمان ما – ژاپن و کره جنوبی – می‌خواهیم، در اختیارمان قرار دارد. به همین دلیل ما همچنان سعی در بهبود توانایی‌های جمع‌آوری اطلاعات خود در آن بخش از جهان و همچنین اطمینان از دیدگاه آمادگی داریم. از نظر نظامی ما آماده دفاع از خود و متحدان خود هستیم. شما مانورهای دوجانبه بیشتری بین ما و متحدانمان می‌بینید.

از اواخر ماه سپتامبر، کره‌شمالی نزدیک به ۴۰ موشک بالستیک به همراه صدها گلوله توپ شلیک کرده و همزمان مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده با متحدانش را تحریک‌آمیز دانسته است.

کربی گفت ایالات متحده همچنان با متحدان خود تمرینات نظامی مشترک برگزار خواهد کرد. او گفت: شما مانورهای دوجانبه میان ما و متحدانمان را دیده‌اید. شما تمرین‌ها و هماهنگی‌های سه‌جانبه هم دیده‌اید و این روند قرار است ادامه یابد.  

هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور ارتباطات استراتژیک، همچنین از پکن خواست تا به کاهش تنش‌ها کمک کند. او گفت: چین روی پیونگ‌یانگ نفوذ دارد. ما تمایل داریم که آنها از این نفوذ برای پیشرفت و بهبود امنیت منطقه‌ای استفاده کنند. تا به الان، آنها چنین تمایلی برای فشار وارد آوردن به پیونگ‌یانگ نشان نداده‌اند و ما می‌دانیم که آنها می‌توانند چنین فشاری وارد کنند. بنابراین ما می‌خواهیم همچنان در مسیری خارج از این کار کرده و اطمینان حاصل کنیم که آماده‌ایم. /ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها