وقتی سفیر اسبق رژیم صهیونیستی سخنان نصرالله را تایید کرد

کد خبر: 1191086

سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصر با اشاره به اوضاع نابسامان جامعه داخلی این رژیم و همچنین پیامدهای روی کار آمدن یک کابینه افراطی اعلام کرد، نصرالله درست می‌گفت که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است.

وقتی سفیر اسبق رژیم صهیونیستی سخنان نصرالله را تایید کرد

سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصر با اشاره به اوضاع نابسامان جامعه داخلی این رژیم و همچنین پیامدهای روی کار آمدن یک کابینه افراطی اعلام کرد، نصرالله درست می‌گفت که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است.

درحالی که با قدرت گرفتن راست‌افراطی‌های رژیم صهیونیستی اختلافات در میان اسرائیلی‌ها به شکل بی‌سابقه بالا گرفته و شکاف در جامعه صهیونیستی بیش از پیش تعمیق شده است، «اسحاق لیوانون» سفیر اسبق رژیم اسرائیل در مصر طی مقاله‌ای که در روزنامه عبری معاریو منتشر شده اعلام کرد، در سال 2000 (سید) حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله بعد از عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب لبنان یک سخنرانی آتشین انجام داده و در آن تاکید کرد که اسرائیل حتی اگر از از نظر نظامی نیز قوی بوده و هواپیما و تانک‌های مختلف در اختیار داشته باشد اما از درون ضعیف است؛ حتی ضعیف‌تر از خانه عنکبوت.

اسحاق لوانون که فرزند جاسوس سابق اسرائیل در لبنان نیز هست، در این مقاله نوشت، 22 سال از آن زمان گذشته و ما اکنون ضعف درونی خود را به چشم می‌بینیم. آیا ما در آن زمان سخنان نصرالله را به طور دقیق بازخوانی کردیم؟ درحال حاضر وضعیت داخلی اسرائیل اصلا خوب نیست و شاهد شکاف و دوقطبی شدن جامعه خود هستیم. در اینجا به هرچیزی که دست بزنیم مایه درد و رنج است و خشونت کلامی و فیزیکی همه جا را گرفته، به نظر می‌رسد که همه خطوط قرمز رده شده‌اند و اسرائیلی‌ها به شدت ترسیده‌اند.

وی افزود، کسانی که در اسرائیل (فلسطین اشغالی) از خشونت‌ها آسیب دیده‌اند دائما به ما توصیه می‌کنند که هیچ چیز نگویید و دخالت نکنید. ترجمه عملی این امر ادامه هرج و مرج است. دستگاه قضایی اسرائیل که نماد افتخار ما بود در احکام خود بسیار ضعیف عمل می‌کند و ارتشی که تاج سر و حامی ما بود نیز اکنون ابر سنگینی را بالای سر خود می‌بیند. مقامات اسرائیل روش خشونت‌آمیز و خطرناکی در پیش گرفته‌اند و خشونت در اراضی 1948 در حال شدت گرفتن است و اسرائیلی‌ها معمولا زیاد حرف می‌زنند و کم عمل می‌کنند.

این مسئول سابق صهیونیست در ادامه مقاله خود تاکید کرد، رسانه‌های اسرائیلی نیز که قرار بود چراغ راه ما باشند و واقعیت‌ها را برای ما روشن کنند، اما نتوانستند این کار را انجام دهند و اکنون با تشکیل یک کابینه افراطی به نظر می‌رسد که ما با چشم باز به سمت مرحله‌ای می‌رویم که بسیار برایمان سخت خواهد بود. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه می‌گوید که می‌تواند افراط گرایان کابینه خود را کنترل کرده و ما را به امنیت برساند.

سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصر ادامه داد، اما برای اصلاح وضعیت نیاز به اقدامی شجاعانه و حتی ترسناک است.نتانیاهو باید به دلیل پرونده‌های فساد و رشوه‌خواری و خیانت در امانت محاکمه شده و نقش سیاسی او پایان یابد.

ژنرال «عاموس مالکا» فرمانده سابق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که اسرائیل به راحتی می‌لرزد. مقامات اسرائیل خود را مشغول مسائل کوچک و بحث‌های سیاسی کرده و از تاثیر اقدامات افراطی بر جامعه اسرائیل غافل هستند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها